dijous, 5 de gener de 2012

FRANQUETA – PIMPOLL – PI RAMUT – TERRANYES – EL GREVOLAR – FONT DEL GREVOLAR – SETRILLET

Per fer aquest recorregut ens hem de dirigir a Horta i d’alli a La Franqueta. Un cop arribats , creuem el pont i pista amunt fins al Coll de Miralles. Aparquem vora la bassa i seguim un sender molt ben senyalitzat que ens mena a l’altipla de Terranyes passant per dos pins monumentals, el Pimpoll i el Pi Ramut.
Podeu consultar aquest itinerari

Un cop a les envistes del refugi, ens llençarem  Barranc de l’Escaleta Vella avall. Pels pedregals , intentant seguir el curs del barranc i sense esgarrinxar-nos massa. No hi ha cami pero algun cop existí un rossec per on la gent pujava i baixava. Es terreny salvatge pero val la pena. Passarem vora teixos i aurons magnifics. Alla al fons tindrem sempre present la Punta de Sallent i el Pi Camat i tot el bosc ddel Grevolar ens comboirà.

Barranc de l’Escaleta Vella

Finalment farem cap a una pista en mal estat que seguirem avall (amunt ens portaria vora Punta Blanca) fins topar-nos de seguida amb la Font del Grevolar.

Lo Setrillet

Pista avall, creuarem el barranc i quan la pista s’enlaira respecte al barranc, nosaltres la deixarem   i el seguirem a ell. Hi ha les restes de l’antic sender , tambe alguna fita, encara que en alguns trams haurem de passar per la seua llera ja que les barrancades se l’han anat menjant.

Barranc de l’Escaleta Vella

Cap al final, el sender agafa millor traç i segueix pel marge dret per a evitar un encaixonament. Estem al Setrillet. Aci, temps enrera es va dinamitar la roca per poder eixamplar el cami i evitant el congost del Setrillet baixarportar els troncs fins la pista, que es per on passarem.

Font del Grevolar

Ja a la pista, tirarem amunt fins fer cap al cotxe.

DESCARREGAR EL TRACK

1. el barranc amb aigua està preciós.Una salutació.

2. Una ruta preciosa. Per cert, com arribes fins al punt de sortida?
    Salutacions!!

3. Horta - La Franqueta - Pista al Coll de Miralles (inici). La baixada pel grevolar es pel dret intentant seguir l'antic sender, totalment perdut