dilluns, 2 de gener de 2012

COVALTA – FONT DEL BRES – FONTS AMARGUES – FONT BLANCA

Com a complement d’un altre itinerari,  hem tornat a Covalta per visitar noves fonts, rastres d’un passat que nomes els animalets i algun que d’altres caçador, excursionista i pocs mes han tingut el plaer de visitar els darrers temps.
Bell intrets que demanen cames disposades a l’esgarrinxada continua.
PERO S’HO VAL!

Covalta, Pla del xaco a esquerra i Pla de Falcó a dreta.

Per arribar al punt d’inici, consulteu aquest itinerari
A partir del moment que deixem el cotxe, seguirem el cami que baixa cap al barranc de Covalta (vora la pista estan els Bufadors, ja a tocar el barranc) i seguirem barranc amunt per un sender net.
Mes endavant trobarrem un senyal que ens adverteix de la presencia de bous solts i alli mateix, a esquerra neix el cami que puja a la Garrofera. Es el que seguirem.

El cami, passat un cargolet es torna molt perdedor i malgrat les marques roges, ens sera dificil de seguir amb comoditat. Passat el Pla de Falco i arribats a les runes d’un mas amb una figuera ens hauriem d’anar desviant del sender que puja al Coll de la Garrofera i anar tirant, seguint el traç dels animals cap a la dreta, cap a la carena, vora un morral, una mica mes avall.

Sense un GPS es dificil de trobar, pero a prop del tras que seguiem, entre les roques trobarem la
Font del Bres

Es tracta d’una coveta o, s’ha format una basseta gracies a la precipitació de carbonat calcic.

Tornarem camí enrere, per on hem vingut  , passarem pel Mas de la Bassota i mentres anem creuan el Pla de Falco ens anirem desviant a la dreta. Hi ha les restes d’un sender, pero penseu que sera cosa  d’anal pel dret, enllaçant rastres d’animals. L’objectiu es arribar a  Fonts Amargues

Ara, intentan seguir restes de caminets, anirem planejant , passarem un tancat i mig camp a traves,

arribarem a Font Blanca

Dàlli, a buscar uns olivars erms, tambe mig pel dret, a per l’antiga pista, fins a baix, al barranc de Covalta i d’alli al cotxe.

Cisterna

DESCARREGA EL TRACK

1. boniques fotos de llocs no massa visitats i tranquils.Una salutació.