diumenge, 15 de gener de 2012

BESEIT – LA PATAQUERA – COLL DE LINO – BARRANC DEL CORB – FONT I BASSIS DEL CORB – TEIX DEL CORB – L’ALGARS – ESTRESTS DEL MAS DE PAU – CARRASCA I ROURE DEL MAS DE PAU – COLL DE MORELLOS – FONT I MAS DE MORELLOS – L’ULLDEMO

Recorregut que uneix dues valls, la de l’Algars i la de l’Ulldemo.
Malgrat que l’hem iniciada al Mas de Pau, el meu consell es d’inicial el recorregut a la Pataquera, seguint l’itinerari que Vicent Pellicir mostra en el capitol XX del seu Llibre : A peu pel massís del Port (segona edició)

Per a començar a caminar, primer que res hem de fer cap a Beseit i alli seguir la pista que porta a la Pesquera i que seguint paral.lelament el curs del riu Ulldemo fa cap al la Pataquera, on s’acaba.

Ja a la pataquera aparcarem i anirem a trobar un cartell indicador del Pr que puja fins als Masets de Lino. Es per aci per on hem de pujar. Ben aviat trobarem un desviament a esquerra que ignorarem i una mica mes endavant una bifurcacio : per l’esquerra segueix el PR, cami que us aconsello. Pero si ja heu pujat altres vegades per aci, feu com nosaltres i preneu el de la dreta, antic cami recientment netejaat. Mes endavant ignorarem una desviacio per la dreta per a finalment trobar el PR que abans haviem deixat i ara el seguirem.
Mentres anem agafantt alçada apareix Penyagalera

Mentres que a l’alttra banda estan les agulles de polit, el barranc de les oliveres, …

Seguint el pr ens dirigim cap al collet de Lino. Alla a baix, a la nostra esquerra el Barranc de Maclac, la mola de Maclac a l’esquerra i la de Lino a la dreta.
Ja a prop dels Masets de Lino hem de deixar el Pr i, uns metres camps a traves hem de baixar fins la llera del Barranc de Maclac i seguir amunt per les restes d’una antiga pista.
Podriem tambe haver continuat pel PR fins als Masets de Lino, cosa que es aconsellable si no es coneix el lloc.
Pista per la que anavem endavant, caminant vora el barranc fins el moment en que aquesta fa un gir de 90º, moment en que sortirem de la pista per l’esquerra i pel fons d’un barranquet saltarem a l’altre vessant per agafar la sendera que ve dels masets de Lino i baixa pel Barranc del Corb.
Hem canviat de vesant passant de la vall de l’Ulldemó a la de l’Algars

Barranc del Corb avall per una sendera neta, potser massa neta. Ben aviat sentirem la remor de l’aigua que cau per la paret de la nostra dreta.

Es la Font del Barranc del Corb

Poc mes avall, a l’esquerra i nodrits per una font diferent,  estan els Bassis del Barranc del Corb

A l’altra banda de l’Algars esta el Barranc de la Vall Negra, l’Altipla de Terranyes, les Moletes de Venanci,…

Seguint cami avall, el Teix del Barranc del Corb estara vora el cami.

Les seues branques han format un ull que ens mira.
Mes endavant trobarem una bifurcacio que porta al Toll Negre i puja per la Paridora.

Nosaltres baixarem per la llera de l’Algars. Hi ha fites i algun pilo. En arribar a unes gubies, els estrets del Mas de Pau, si per culpa de l’aigua no poguessim passar per dintre d’elles , vorem que al seu inici, una fita marca un corriol que, per la dreta, les passa en alçada, tornant al riu tot just passat el congost

Ara ja es sol trobar aigua que corre per dins del barranc i comença a perfilar-se un cami, ara a esquerra, ara a dreta, ara a esquerra.

Fins fer cap als Ullals del Mas de Pau, a l’esquerra del barranc.  Una surgència d’aigua que en algun temps nodria un reguer molt ben construit que s’inicia vora els ullals i que servia per regar els camps del Mas de Pau.

En pocs minuts, arribem al Mas de Pau, una construcció a l’ombra de dos arbres monumentals : un roure i una carrasca.

Als peus del roure trobem la Font del Mas de Pau. Temps enrera, a la seua vora hi havia un poal.

Ara es cosa de pujar al Coll de Morellos. El veiem alla al fons, amb el Moletó de Pau a la dreta i la Punta de l’Avellanar i la Mola de Maclac a l’esquerra.
El cami fins al coll esta molt ben marcat amb fites.

Pero abans, tal com explica Pellicer en el seu llibre, podem caminar pocs minuts pista d’Arnes avall per visitar, vora el marge esquerre de l’Akgars, la Font del Grevolet.

Pujant cap al Coll de Morellos podem distingir, a l’altra banda de la vall, la Miranda de Terranyes amb la seua foradada.

Passat el coll iniciarrem la baixada per cami tambe fitat. Ben aviat apareixeran els antics bancals i despres les restes bassa i de la Font del Mas de Morellos .

El mas apareixera despres.

Ja vora l’ulldemo trobarem una bifurcacio : podriem prendre la de la dreta, que ens arrimaria al riu, pero el que podem fer es continuar pr l’esquerra, per un sender net, fins fer cap a un maset

Amb les restes de la seua habitació.

Finalment arribem a la Paraquera i al cotxe.

DESCARREGAR EL TRACK

1. molt bona ruta.Tota la zona del barranc del Corb es espectacular.Una salutació.