diumenge, 18 de desembre de 2011

ULLDEMO – MAS DE NIERN – GR8 - MAS DE GANXO – MAS DE POLLI – MAS DE LES OLIVERES – MAS DE GARCIA

Ruta que enllaça les valls dels dos rius de Beseit: l’Ulledemó i Matarranya a traves dels camins que la gent dels masos , pastors , boscatants de sempre ha seguit per travessar d’un lloc a l’altre.

Per fer aquest itinerari primer que res hem d’arribar a Beseit i seguir les indicacions que ens porten a l’Ulldemo – La Pesquera. Es una mica complicat travessar el poble i passar vora les escoles, pero no crec que ningu es perga.
Ja fpra del poble, seguirem la pissta asfaltada i anirem circulant deixant l’Ulldemo a la nostra esquerra. Passarem l’indicador del Pr que puja a Penyagalera i en arribar al barranc de Niern aparcarem.
A l’altre costat de riu, podem vore el Moleto del Mas de Pau.

Vora la pista neix el sender que ressegueix el barranc Es un caminet evident, net  i ben marcat. Hi ha un pas on ens trobarem una corda lligada a un pi que ens ajudara a remuntar un curt resalt.

Barranc amunt, ens desviarem per la dreta orografica del barranc per salvar un resalt a dalt d’aquest abandonarem el barranc per la seva esquerra orografica.
Aviat vorem uns bancals, alla a baix, a la nostra dreta camina el barranc i en un tres i no res estarem al Mas de Niern.
Passat el mas de seguida trobarem una pista que ens portara a passar vora una bassa d’aigües potables. Darrera d’ella , al llindar del bosc esta la Font de Silvestre
Una mica mes de cami i ja estarem al Gr8  que puja de Beseit cap a la Font Ferrera.
Esta net i en alguns trams empedrat. Photobucket
Passarem vora el Salt de Silvestre i deixarem per la nostra esquerra un sender que porta tambe al Coll de Ganxo.
Passarem vora les puntes de Niern.

Alla a baix, a la nopstra esquerra, el Barranc del Racó d’En Guera.
Finalment farem cap a Coll de Ganxo.
Ens popddem desviar una mica per visitar el Mas de Ganxo

Tocant al mas hi ha les restes d’una antiga nevera

I uns deu minuts mes aval, en direccio a la Balenguera, esta el Pou de Ganxo (foto cortesia de Jordi Beltran)

Pero nosalytres tornarem al Coll de Ganxo i abandonant el Gr ens desviarem per l’esquerra per davallar el Barranc de les Oliveres.
Prompte vorem el caragolet de Polli

Mes avall l’era del mas

I finalment el Mas de Polli

Anem baixant per un sender recienment netejat fins fer cap a l’Ulldemo

Ja a tocar el barranc esta el Mas de les Oliveres on esta el cami que puja per l’Ulldemo fins al Regatxol

Pero el que farem es caminar pista avall (el Mas de les Oliveres esta a la Pataquera, a tocar la pista)

Pista avall, passant vora algun que d’altre mas, farem cap al cotxe.