dissabte, 10 de desembre de 2011

DE LA FONT DEL MASCAR A LA DE CASERRES PER LA MOLA I EL GR 7

D’una coneguda font, potser la que mes, a una de les mes amagades. D’una mola a un altipla. Per pistes i senderes molt fressades a rastres apenes solcats en els darrers temps. Tot això ben a prop

Per fer aquest itinerari ens hem d’acostar cap al Mascar, pero sense desviar-nos per la pista que ens apropa a la font, nosaltres seguirem per la dreta, pel Camí dels Clots fins arribar un punt en que aquesta pista passa vora a unes cases  a esquerra i una altra amb un tancat de fusta, per la dreta. El GR 7 en aquest punt abandona la pista i se’n  va per la dreta cap al refugi.
Primer que res hem de localitzar el cami que porta a la font, que camina, al princiipi entre les cases.

Font del Mascar

Ja vorem que ben aviat farem cap a travessar un riuet i que el sender torça cap a la dreta. Podem seguir, pero, una mica mes endavant i visitar la Font del Mascar.

Pero despres, reculem uns metres i comencem a seguir amunt la sendera de la mola.

Per la Mola de Catí

Amunt amunt fins trobar una bifurcació a dreta, que el la que seguirem. Per l’esquerra fariem cap a  la pista que puja a la mola.
Passarem vora la pedrera del gall i finalment baixarem fins a creuar el Cami de la Gavarda.
A l’altra banda hi neix una pista amb cadena que haurem de seguir. Alli, ens hi fixarem en un pi roig catalogat de monumental
Seguin aquesta nova pista, la de Caserres, passarem vora uns teixos molt bonics.

Mes tard vora la Caseta de Vicent

Pi de tres cames

Fins que la pista s’acaba i comença un tram de camp a traves, sender, mes camp a traves, mes restes dùn sender, fins fer cap als Bassis de Caserres. Aquest es el tram mes perdedor, i sense un GPS es dificil de que us en sortiu ufanosos.

Vora els bassis esta la Font de Caserres.
Ara ja podrem seguir un sender que mes tard es convertira en pista.

Fins fer cap al  Pla de Centelles

Alli, per un caminoi entre els pinets

i passant vora masos

i el corral del Marraco amb el seu abeurador, hem de localitzar el GR per seguir-lo fins Llinars.
Un cop arribats a Llinars i travessada la pista, seguim el GR fins a desviar-nos d’ell per la dreta.

Pujarem cap al costat del coll de Llinars i posterieorment baixarem per un bonic cami, amb un caragolet empedrat , pel costat de la Mola de Cati  fins arribar al Cami dels Clots on ens retrobem amb el GR i que no abandonarem fins al cotxe.