dissabte, 19 de febrer de 2011

REGUERS – COVA DE CONILL – BASSA DE GANDULS – FONT D’AIXANDRO O SABOGA – PENYAFLOR

Excursio que transcorre pels  camins barrancs exteriors del massis. Es una versio reduida de la Cursa de muntanya dels Reguers.

Començarem a caminar als afores del poble i ben aviat baixarem a creuar el Barranc de la Vall Servera que anirem remuntant pel seu marge dret.

En el moment que abandonem el barranc per passar al seu marge dret vorem, a l’altra banda de barranc al mig de la paret, un corral que encara esta en us

Al fons, anem veient les Rases de Maraco. En arribar al canal travessarem el barranc per un pont, per damunt del canal i passarem a l’altre marge del riu. Anem seguint per pistes de terra.

La pista haura de ser abandonada i continuar per senders i fins i tot per algun tram de muntanya a traves.
Podem fer una petita desviacio per vore la Cova de Conill. Una boca petita amb una porta de ferro oberta.

Malgrat als actes vandalics, encara es una cova que fa goig. Petita pero bonica. A l’interior hi ha les restes d’una xicoteta paret que algu va construir per emmagatzemar aigua.

La pujada es dura pero ben aviat trobem un sender que han obert els companys dels Reguers per fer la cursa.
Ens dirigim a un coll que hi tenim al fons.

Un cop arribats al coll ens desviarem del sender i per la dreta, camp a traves, farem cap a un lloc anomenat “el poblet”.
Alli hi ha un bassi nodrit per un diposit que s’omple amb la pluja. Per alli a la vora hi ha una foradada que tambe podem visitar.

Tornats al sender continuarem uns minuts fins  la Bassa de Ganduls, ara seca.
Alli tindrem a ma esquerra la vall de cames seques i a dreta la Vall d’en Grais.
Pero nosaltres continuarem pel sender de la dreta, en baixada. El de l’esquerra fa cap al raco de Cames seques y el que tenim davant puja a Farrubio. El nou sender passa vora alguna cova.

Y continua a la recerca d’un collet.

Arribas al collet tirarem a esquerra. Als nostres peus, la Vall Servera.

La baixada es vertiginosa, per una reblera. En aquesta ocasio hi habia unes cordes   pero no hi estan sempre. Malgrat tot les cordes ajuden pero no son imprescindibles.
Al final de la baixada, una pista que per l’esquerra ens portara a la Font d’Aixandro o Saboga i despres continuarem per la pista fins a travessar el Barranc de la Vall Servera i pista avall.
Com que es va posar a ploure, no hi ha fotos.
Ara hem d’estar atents al track doncs per la dreta neix, al cap de caminar una bona estona, una sendera desdibuixada que ens menara al cim de Penyaflor i d’alli, per l’atre vessant, per sender net y despres de passar la Caseta del Savi farem cap a creuar un barranc i mes tard al Barranc de la Vall Servera on ens espera el cami seguit a l’inici de l’excursio.
Pero ara, en direccio contraria, farem cap als Reguers.

DESCARREGA’T EL TRACK

1. Una magnifica excursió que no la vam puguer fer , però que hem comformaré gaudint d'aquestes estupendes fotos.
    El Vicent i la Mercè ja ens han explicat lo bon dia que vau tenir i lo que vau xalar.