dimarts, 24 d’agost de 2010

FREDES : FONTS VORA EL MAS DE FONTSANTA

Una altra passejada amb els Vicents de Fredes, una parella que m’esta mostran els indres mes singulars, les fons mes fresques i aquells pous que sadollaren goles assedegades fa no se quant de temps.

Avui vorem unes fonts per la zona del mas de Fontsanta, al nord de la Serra Pelada. Sortirem de Fredes per la pista de caro i en arribar als Triadors – Tombadors vorem dues pistes que surten a ma esquerra, la que va al Mas Blanc i a Pena-roja i la que nosaltres seguirem, que va a Sant Miquel.  Al cap dun parell de quilometres ens desviarem de la pista i entrarem per una altra que trobem a esquerra. Mes endavant, en una nova bifurcacio, a prop de l’entrador del Mas de Fontsanta ens desviarem a dreta per la pista del Mas de la Serreta pero molt abans ja agafarem, a dreta, la pista que porta al  Mas de les Boixeres

Davant del Mas  hi ha un forn en prou bon estat, on els ddel mas farien el pa, els cocs, torrarien les atmelles, ….

I a la vora de la cas, passada aquesta esta la Font de les Boixeres. Un llarg bssi de busta, brut, on hi arribava un canalet des de la font, que esta al seu costat. Uns metres mes avall, totalment tapada per la vegetacio, hi ha la bassa .

Posteriorment tornarem per on hem vingut per agafar la pista de la que abans ens habiem desviat. Passarem vora l’entrador de la Fontsanta i seguirem per l’antic cami (ara travessat per la pista, nova)  que ens duria al Mas del Clot del Blanco. Aquest cami, en un moment que travessa la mista, a pocs metres d’elaa, baixant, estan les Fontanelles Altes.

On podem vore uns bassis en mal estat.

Si seguirem recte, trobariem, que no es el que ens va passar, les Fontanelles de baix i mes tard el Mas del Clot del Blanco.

Tornem pels nosttres passo i prenem el caminet del Mas de  Fontsanta

Mas de la Fontsanta

Una mica mes avall esta la Creu del Llamp que recorda el lloc on un xiquet morí victima d’un llamp

Tambe per alli esta la Font de la Fontsanta

que ompliria en altres temps una bassi i una bassa amb unes pedres planes per rentar la roba.

Finalment, ja tornant per la pista ens desviem per acostar-nos al Pouet del Clot del Blanco