diumenge, 9 de maig de 2010

LA CARROVERA, MAS DE BARBERANS : COCO DE CIRILO I COCO FONDO

"Fa mes de vint, de  trenta, dels que siguen, anys que corro per ací totes les setmanes i encara segueixo emocionant-me per trobar noves coses al Port"

"El Port no deixa de sorprendre'm"

"No me l'acabare mai"

"No em donara temps de veure-ho tot"

Hem anat a patejar coses noves pel Port, amagades de veres. Coses d'eixes que algu en parla, que surten en un llibre, que les vas a vore amb l'afany de trobar una imatge que correspongue a un nom. Pero quan arribes, malgrat tot el que t'has pogut imaginar, et sorprens, t'emociones i no saps entendre com es possible que enmig de la boscuria hi hagi coses tan boniques.

Avui iniciem el nostre cami per la pista que surt per l'esquerra, passat el Pk. 11 de la carretera de La Senia al Mas de Barberans. Es la pista de La Vall.

Ben aviat passarem vora el Corral de la Marieta.

Moltes vegades hem passat per davant d'ell

Pero si us passa com a mi, que us encanten portes i finestres,

podeu parar un moment a vore'l.

Mes endavant, en el moment que toquem el barranc, ens desviarem per la pista de l'esquerra i seguidament per la de la dreta. Anem a entrar a la Vall de la Carrovera.

Passarem vora un mas que estan reformant i alli sera la primera parada. Pujarem per les escales fins el repla de la porta. Alli neix un corriolet que marxa en direccio oposada  i que per uns escalons fets amb pedres i tronquets, puja a la recerca del Coco d'en Cirilo.

En cosa de poquets, poquets minuts vorem el coco, tancat amb una porta metalica.

La podem obrir i a dins trobarem aquesta reserva d'aigua, clara i fresca.

Continuarem per la pista amunt, passarem vora la cisterna de la Carrovera,  per damunt d'un pont per creua el Barranc de la Carrovera (alli neix el cami dels Alquers), i continuarem pista amunt. Passarem vora la Cova d'en Narcis, per una estacio sismografica, fins arribar al final de la pista, on hi ha uns bidons i banyeres plens d'aigua. Aci es un bon lloc per a aparcar.
Desfarem pista avall . Alla a dalt, les parets fosques de la Roca Bruna i de la Mola Extremera

fins trobar una fita que marca l'inici d'un sender que baixa al barranc. Compte que uns metres abans hi ha un rossec, tambe a esquerra, que baixa .

Si ens hi fixem vorem, alla a baix la Casa dels Alquers mentres que si aixequem l'esguard, la Mola Extremera, que sembla una fortalesa, i la Joca ens estaran vigilant.

El corriol ens portara a travessar el Barranc del Raco del Moro primer i despres el del Coco Fondo per a fer cap finalment a la Casa dels Alquers.
Un cop aci, situats al lloc on esta Jordi, intentarem descobrir les restes d'un corriol que ens baixaraal Barranc del Coco Fondo.

Ara es tracta de tirar barranc amunt, per la llera.
Passarem alguna cadolla.
Fins que una de mes gran, amb una paret, ens barrara el pas. Podem franquejar-la a dreta o esquerra. Nosaltres girem a esquerra i totalment pel dret anem guanyant alçada fins que l'orografia ens permetra tornar a baixar al fons del barranc. Es un tram complicat ja que ens hem d'obrir pas entre punxades i esgarraps.
De nou baixarem a la llera i continuarem per dins, amunt.

Fins trobar un bassi d'obra. Evidentment podem quedar muts ja que no es veu res semblant a un cami per arribar. El bosc s'ho ha menjat tot.

Darrera del bassi, el Coco Fondo.
Aqui el barranc ja no es pot remuntar. Pero nosaltres ja hem trobat el que voliem i ara toca tornar, que ho farem per l'altra vesant, l'esquerra.

Primer hem de pujar per salvar els resalts i despres baixar a pel barranc i els Alquers.