dissabte, 3 d’abril de 2010

PENA-ROJA : VOLTA AL MASMUT PEL PR - TE 157

Excursio facil que camina per un PR amb poca pintura pero camins i pistes clares. Es tracta de donar la volta completa, seguint el PR TE-157, a les Roques del Masmut

Hem d'arribar a Pena-Roja de Tastavins, i ho podem fer venint de Vall de Roures, Monroyo, o Herbers.

Anem conduint per la carretera d'Arnes a Vall de Roures i Pena-Roja. El Port ens mostra la seua vessant a la Terra Alta on podem distingir tota la barrera de conglomerats i calcaries que  s'han encarregat de tallar el Barranc de la Canaleta, el riu dels Estrets, l'Ulldemo, el Matarranya, el dels Prats, ...

Un cop a Pena-Roja podem estacionar als afores del poble i dirigir-nos a la Plaça de l'Esglesia.

El punt d'inici seria la plaça de l'esglesia.

A partir d'alli, anem cap als afores del poble. Primer carrers i despres un cami de terra que ens duu als corrals mig abandonats

Alli trobem el Pont Xafat. Sembla ser que hi habia un pontet per travessar aquest tall a la roca i arribar al castell. Avui en dia no queda res.

Seguirem pel cami, el cami de la rogativa de Vallibona en direccio a la Bassa de Sant Miquel, en un collet.

Vora la bassa hi ha un abeurador.

Vorem com que per l'esquerra, a l'altra banda de la bassa ens arriba una pista, pero que no hem d'agafar. Si seguim recte, en la mateixa direccio que hem portat fins ara vorem dues senderes : la mes clara, la de la dreta baixa cap al Barranc de les Raboses. Nosaltres seguirem per la d l'esquerra, que puja una mica i esta menys marcada.

A partir d'aquest moment seguirem pel sender fins arribar a la pista, on hi ha un mirador sobre les roques, tirarem per la pista i uns cinquanta metres mes endavan ja ens desviarem per una pista a dreta.
Anirem seguin la pista fins trobar un pal indicador als peus de les roques. Aquest pal ens mostra el sender de baixada, el PR que seguirem

Mentres anem baixant per un cami amb trams empedrats, observem tot un dels flancs de les roques

El cami, un antic assagador passa vora algunes fonts

Al davant nostre, a l'altra banda de la vall, unes agulles de pedra : Els Marrocals.

Alguna de les fonts nomes conserva el cartell ja que els bassis estan fets malbe.

Finalment farem cap al Barranc dels Prats i alli prendrem la pista del Boixar a Pena-Roja cap a esquerra. Aviat tornaran a apareixer els conglomerats del Masmut

La pista va passant vora les roques per la riba dreta del Rierol dels Prats.

Fins travessar  el rierol. Alli podem remontar-lo un centenar de metres per vore una bassa.

Continuarem per la pista i passarem vora el Mas de Peret, a dreta on podem vore tambe un bonic pontet en el cami d'arribada.

Mes endavant , a esquerra contra la pista esta la Font de la Canaleta.

Vorem les roques des d'un altre angle

Fins arribar a la panoramica final. Passarem vora la Bassa de Sant Miquel, que deixarem a esquerra, continuant per la pista.

Fins a passar vora el Pont Xafat on sortirem de la pista i per un corriolet el creuarem a l'altra banda on trobarem el cami d'anada i d'alli a la plaça de l'esglesia.