dimarts, 16 de març de 2010

LA FRANQUETA - CARRER AMPLE - PINS DEL FENASSAR

Excursio que ens porta de la visita a dos pins monumentals a prop del Barranc del Carrer Ample.

Nosaltres, haurem de remuntar el barranc del Carrer Ample. Sera cosa d'anar a Horta i d'alli a La Franqueta. Un cop alli, i sense creuar el pontet, agafar la pista de la Vall d'Uixo que tenim a esquerra.
Compte!. Als pocs metres trobem una biburcacio de pistes. La de l'esquerra porta al Mas de Quiquet i Coll del Llop. La de la dreta, la que va vora, el riu es la nostra.
Encetem un itinerari on es solen vorre sovatges.

Ja ben aviat trobarem a ma esquerra l'inici del Barranc de la Vall d'Uixo i sera el lloc per a aparcar.

Comença la caminada barranc amunt. Passem l'antiga marbrera . La primera part del barranc sera la que possiblement portara aigua en alguns punts pero  es facilment franquejable. Algunes fites ens ajudaran a trobar el millor cami

Mes endavant ens arribara per l'esquerra el Riu Sec de Baix, que ens podem assomar a vore. Alli esta la Font del Riu Sec.

El trajecte pel barranc te parts de codols i parts de sender. Les fites ens mostraran el cami

Passarem vora la Font de les Bassetes, al bell mig de la llera.

Posteriorment els Estrets de Palanquetes.

En aquests estrets es on, segons alguna gent del lloc, comença veritablement el Barranc del Carrer Ample

Finalment farem cap a un eixamplament del barranc. La vegetacio desapareix i a esquerra ( segons el sentit de la pujada) vorem alla dalt el Coll del Fenassar i els pins monumentals objecte de la nostra visita.

Pero seguirem encara mes amunt pel Carrer Ample, cosa de sorprendre'ns amb les formacions de les calcaries jurasiques.

Atents hem d'estar en un barranquet que arribara per   la nostra esquerra pujant. Es el Barranc del Povet de l'Ecrà.

Alli mateix tenim la Cova de la Rambla de dins (segons el mapa de piolet) amb les seues "pintures rupestres"

Este nou barranc es el que haurem de pujar amunt. En pocs minuts s'estreteix i la vegetacio de la llera ens impedeix el pas per la cual cosa l'anirem remuntant per la seus riba esquerra. En el moment en que a l'altra banda del barranc vorem un collet sera l'hora de baixar, travessar la llera i pujar a pel collet. Es un terreny inclinat pero factible.

La nostra referencia seran una grevols quasi al final de la pujada, vora el Coll del Fenassar.

Per la pujada podem anar veient una gran quantitat de restes fossils.

Fins que ja estarem al coll on els dos pins ens esperen

Son fotogenics i conviden a la fotografia.

Un cop visitats, es moment d'emprendre la baixada. Es molt, molt inclinada pero poc a poc es pot davallar tota la reblera sense proplemes.

Mentres anem baixant, ens podem anar desviant a l'extrem dret de l'aixaragall ja que alli n'hi ha un pi que hagues pogut ser , sens dubte, qualificat de monumental.

Finalment farem cap a la llera del Barranc del Carrer Ample i toca  baixar cap a la Franqueta pel lloc per on hem vingut.