dilluns, 7 de desembre de 2009

LLORET : COVA PINTADA I RACO DEL MORO

En relacio "preu/qualitat", o sia dificultat i esforç / bellesa i satisfaccions, es una de les excursions mes gratificants del Port. Poc desnivell i poc recorregut ens portaran per un paisatge impresionant, on el tot i els detalls son molt interessants. Si afegim que es pot fer despres de pluges, en que els salts baixaran, la cosa encara sera mes plena. Ah, i donada la facilitat del trajecte la podem fer amb aquesta gent amb qui sempre hem tingut ganes d'anar al Port pero ens feia cosa portar-los a un lloc cansat o complicat.

El gaudi esta servit.

Vindrem per la carretera de La Senia a Tortosa, Passat el Mas de Barberans, al cap d'un o dos quilometres, a esquerra vorem ja el Barranc de Lloret i de seguida un indicador que ens desviara per la pista de Lloret. Una llarga pista asfaltada ens portara entre camps d'olivers, bancals, ... i corrals de bous braus. Pel cami, a dreta esta la Font del Carmen, on podem parar a esmorzar o dinar, ja que esta preparada a tal efecte. Continuem endavant per l'asfalt i en una corba pronunciada, on la pista esta tancada per una porta, hi ha una zona d'aparcament. Estacionem i iniciem el nostre recorregut.

La nova pista a seguir no es la de l'asfalt sino una de terra que va vorejant el Barranc de Lloret.

Al fons, una mica a dreta, el Barranc de Cova Pintada i el salt on esta situada la Cova Pintada. Es el nostre primer destí.

Per l'esquerra, el Barranc de Lloret i al fons la Roca del Migdia, el Faixo de la Serp i el Salt del Raco del Moro, la segona part de l'itinerari.

La pista inicial finira, mudara a sendera i travessara el Barranc de Lloret per un pontet de fusta

Travessant el pontet, apareixera per l'esquerra el Barranc de Lloret ,veient a dalt a la dreta un morral, el Soliverd, i al fons el Raco del Moro i la Roca del Migdia

Pero nosaltres hem agafat el sender de la dreta que travesa el Barranc de Cova Pintada, i s'enfila amunt. Si baixa aigua, potser ens haurem de mullar els peus, pero la recompensa sera gratificant.
A mesura que guanyem alçada, noves vistes sobre el Barranc de lloret, amb el pontet que ades hem creuat.

Fregant el cami, la Font de la Costa dels Dolors

I finalment el salt del Barranc de Cova Pindada, ara sec.

A la base d'aquest salt , hi tenim la Cova Pintada.

Esta plena de formacions calcaries : columnes, estalactites, ...

Si baixes aigua pel salt, us podeu imaginar l'espectacle.

Vora la cova, esta la Font de Cova Pintada

Vista la cova, recularem fins al pontet pero sense travessar-lo. Agafarem la sendera que ara va vorejant el Barranc de Lloret pel seu marge esquerre.
Aixeque l'esguart i a dalt, el Soliverd, amb alguna via d'escalada i un pas factible per fer cap a Coll dels Morralets.

Pero nosaltes anirem seguin pel sender, travessarem el Barranc del Pegunter i ens trobarem una bifurcacio senyalitzada : a dreta pujariem als Morralets i a Caro per l'escarrisso de Borrosa. Nosaltres, a esquerra en lleugera pujada.

El Barranc de Lloret es va tancant i conduint-nos cap al salt. El sender, net i ample va endinsant-nos entre la vegetacio baixa. A l'altre costat, els aurons, grocs, es resisteixen a perdre la fulla.

Que ben avat sera visible. Ja despunta la Roca del Migdia

El Raco del Moro ja el tenim al davant,

el salt, la fonteta,

i una font, que ara no raja.
Despres ja podem recular per on hem vingut. Ja sabeu, el pontet, la pista i l'aparcament.