dissabte, 5 de setembre de 2009

FREDES - TOSSAL DEL REI - REFUGI FONTFERRERA

De Fredes estant hi ha varies possibilitats d'anar a la Fontferrera. Avui en farem una que s'aparta una mica de l'habitual anada pel GR7 i que de passada visita el Tossal del Rei. Excursio relaxada, amb poc desnivell , que disposa d'unes sensacionals vistes en 360º i que podem complementar amb una tornada per la pista o pel GR.

Sortirem de Fredes per la pista de Caro pero ben aviat a ma dreta y sobre les pedres d'un marge vorem una marca que ens indica el traçat de l'antic GR que es el que seguirem.

La primera part la farem remuntant un pedregal una mica desagradable, amb poques marques pero amb mollonets

Un escurçó ens surt al pas...

I deixant per la dreta l'antic traçat del gr, remuntant Cantapeerdius, arribarem als tombadors. Creuarem la pista de Fredes a Caro i enfilarem una pista que es bifurca : a esquerra aniriem al Mas Blanc i Pena Roja. A dreta, al Tossal del Rei i a Sant Miquel.

En cosa de menys de mitja hora ja estarem a la bifurcacio que per la dreta puja al Tossal del Rei

Alli, si ens fixem, vorem al SE el Mas del Ric de Fredes, cap a on ens hem de dirigir. Del Tossal hi ha dos maneres d'anar-hi. En una altrta ruta varem fer cami pel bosc i avui la farem per un tallafocs : Quan estem a dalt del tossal hem de caminar en direcio oposada a la que hem arribat, cap al NE i despres fer un tomb de 90º i fer cap al mas. Sempre per sendera visible.

Ja al mas, el passem de llarg i al Pinar Pla prendrem el GR7 que ve de Fredes.

Mentres caminem pel Gr, primer pista i despres sender, toparem amb una caseta que guarda el llibre de registre d'aquest sender de gran recorregut.

Continuarem a passar el Coll Manado

Y en pocs minuts davallarem al pla on es troba el Refugi de la Fontferrera i al Guti que ens estara esperant amb un somriure. Si arribem silents potser veiem alguna rabosa o senglar per alli a prop.

DESCARREGA'T EL TRACK

1. Terreny conegut i entranyable el que n'hi ha per Fredes.Un reportatge encisador.