dissabte, 12 de setembre de 2009

FONT DEL CARAGOL - DELS BASSIS - DEL GEL - DE LA MAÇANERA I LA ROCA DELS 3/4

Fa temps, quan vaig fer la ruta del Pas de la Barcina, em vaig quedar amb la sensacio d'haver fet una ruta el recorregut de la qual que no em feia patxoca. Trobava mes lógic intentar baixar, dels Bassis de la Maçanera estant, fins la Font del Gel i d'alli tornar a la Font del Caragol. Per aixo amb les indicacions  i un rastre d'en Jordi Beltran, de la UEC  vaig fer una ruta complementaria a la del Pas de la Barcina per si voleu fer aquest recorregut, que estalvia asfalt i de passada acostar-nos a la Roca dels Tres Quarts que m'alegro d'haver visitat.

Sortirem de la Font del Caragol (ja sabeu, Tortosa, Roquetes, Carretera de Caro) i alli agafarem el corriol que surt de la part de baix d'aquesta explanada (d'allo on esta tirada aquesta foto).

Per la sendera farem cap de seguida a una pista on trobarem la Font dels Bassis. Alli han fet una mena de zona d'esbarjo amb una taula i bancs treballats a la roca.

Seguirem pista amunt, corba a esquerra i de dins de la següent corba a la dreta surt un corriol per l'esquerra que s'enfila amunt. Passa vora una cova apta per fer bivac i continua pujant amb ganes fins a un collet. Passat el collet començarem a planejar seguin marques roges i fites per sendera perdedora.

Fins fer cap a la Font del Gel que malgrat la sequera encara raja prou.   La passarem de llarg i en un parell de minuts apareixera una nova sendera per la dreta marcada per una fita. A pujar toca per una sendera que continuament esta subdividint-se i reagrupant-se. Als nostres peus la Vall del Pastor. Cal seguir les fites i farem cap a un nou collet.
Les marques roges hauran desaparegut i la sendera mes aviat s'intuïra, al temps que les fites es faran mes disperses. Ara anirem ja planejant i hem canviat de V
vall. La Caramella i la Casa del Carvallo estan alla baix i les parets de la Barcina amb les canals que hi baixen per la nostra dreta.

Al davant nostre apareixera la Roca dels Tres Quarts i al fons la Mola Castellona. Travessem la primera canal significativa, es el Barranc de la Caramella i anirem a per la segona canal. Baixarem a la seua llera i començarem a pujar per on puguem, pel mig, a dreta, a esquerra. Ni cami, ni fites ni res. Un traç desdibuixat i amunt per on ens punxem menys.
En arribar a un forn de calç vorem un parell de fites que ens tombaran cap a l'esquerra, la nostra esquerra pujant, i seguint un traç mes marcat. Pero per poc temps, ja que la remuntada per aquesta canal es una mica bruta, amb moltes traçades diferents, fulles al terra, arbustos que creixen...
Amb mes pena que gloria farem cap a un sender que ens ve perpendicular amb marques roges. Per l'esquerra arribariem a la Font dels Rosegadors pero nosaltres seguirem a dreta, per la Faixa de la Maçanera.

Fins trobar=nos amb els Bassis de la Maçanera, lloc on podriem enllaçar amb l'itinerari del Pas de la Barcina

Mentres descansem vora la font podem fer una ullada als contraforts de la banda sudest de la Barcina

Pero es l'hora de tornar per on hem vingut. No  hem de davallar aquesta canal , encara que es possible fer-ho, pero sí en fixar-nos en aquell collet que es veu alli baix  ja que aquest mati hem passat a prop d'alli i tambe ho farem mes tard.

Refent del cami de pujada, pero en el moment que hauriem de deixar aquesta canal per tirar a esquerra, (el cami d'abans) ara tirarem a dreta. Planejarem per una zona que malgrat la seua inclinacio es pot seguir be. Hi ha un sender, cami de cabres desdibuixat sense fites , bo,alguna que vaig posar, i  que segueix en direccio a la Roca dels Tres quarts.

Fins estar a la seua base. Es un bonic pany de paret que te alguna via d'escalada pel diedre .

Aci mateix si dirigim l'esguard al paisatge dels nostres peus endevinarem tota la vall de la Caramella, a dreta el raco de la Gralla y la Mola Castellona. Tambe podem endevinar la subtil linia que serie la continuacio del traç que hem seguit i que ens portaria o trobar-nos amb una de les senderes que pugen de la Caramella, pero aixo son figues d'un altre paner.

La nostra tasca es recular per on hem vingut i dirigir-nos cap al collet que hi veiem al fons.

Travessarem la canal per la que hem pujat fins a la Faixa de la Maçanera

I farem cap a aquest coll, darrera del que ja trobarem la Vall de Farrubio i baixant amb ganes, la Font del Caragol