dimarts, 4 d’agost de 2009

LES FONTS DEL CAMI DE CARO

Cami de Caro, Carregador de Carretes,Cami vell de Caro,  Carretera del Port, Carretera del Caragol... diferents noms per a dues opcions que ens permeten atansar-nos al portell i entrar  al Port : l'antic cami, de terra,  ara transformat en un senderó i l'actual carretera, asfaltada.

Nosaltres anem a coneixer les tres fonts que s'hi troben al voltant d'aquests camins.

Per a fer aixo, pujarem pel Cami vell de Caro, que alguns diuen Carregador de Carretes i baixarem per l'asfalt.

Aquest periple el podriem començar desde la Font del Caragol pero ho fet desde baix i aixo ens permet fer una excursio d'una distancia mitjana que justifica el passeig d'un mati al temps que ens permet admirar tota aquesta vall, la de Farrubio. I bocabadar-nos amb els farallons de la Fortalesa, la Barcina, el congost del Barranc de Farrubio, la Punta de Farrubio, el raco del Socostar, ...

Per fer aquest itinerari sortirem de Roquetes per la carretera d'Alfara i ens desviarem a ma esquerra en direccio al Port. Travessarem el barranc de Farrubio per un pontet; girem  a esquerra,  a dreta i en la següent corba trobarem que en ella mateixa  hi ha una pista  a dreta que entra cap a un pinaret. Estacionem i comencem a caminar carretera amunt. Pero per pocs metres ja que hem d'estar alerta, en la propera corba, a la sendera que surt de la dreta de l'asfalt, sense fites ni marques pero amb un bon traç.

Anem pel Cami vell del Caro , ara per sendera estreta, ara mes ampla, ara entre el talud de la nova carretera, ara per l'asfalt .

Passarem vora la Font dels Bassis, un bassi de fusta, un d'obra i al costat una taula i uns bancs de pedra. Seguim sender amunt, ara fent zigazagues.

El sender ens portara a passar tocant un mur de contencio (ja sabeu, pedres i tela metal.lica). En aquest pun hauriem de deixar el sender i passar a l'altre costat de mur. Millor per la part de baix.
A l'altre costat, seguint un corriolet desdibuixat ens trobem en un parell de minuts el Bassis de Sant Antoni: cuatre bassis d'obra.
D'aquesta font sur la maniga d'aigua que nodreix una bassa que hi ha mes avall.
I diuen que tambe la Font dels Cirers.

Ara, de la font estant seguirem endavant, en pujada, sense traç, cap a la carretera. Tambe haguessim pogut tornar enrera i anar a pel muret de contencio, travessar-lo, reprendre el cami vell de Caro amunt fins fer cap a l'asfalt i d'alli al Portell, pero aixo es una altra cosa.

Nosaltres, en el nostre itinerari, el que fem es seguir endavant fins la carretera i a partir d'alli, baixar per l'asfalt.
Primer una corba pronunciada i que s'allunya prou de les altres : es la Corba d'Alfara. Alli tenim el Baixador cap a les Gubies de la Vall Figuera, el crestall que ens portaria a la Punta de Farrubio,... . Mentres anem baixant per l'asfalt i si teniu la sort que, com es el meu cas, una boira espesa a penes deixa vore la linia grisa, podem gaudir d'un entorn magnific. Les ombres ens deixen endevinar tota la Vall de Farrubio, de Carretes, i les parets que l'envolten. Passarem, a la nostra dreta, la bassa que es nodreix de la Font de Sant Antoni; a esquerra, el monument a la cabra, i en un revolt, la Font del Caragol.

Mes endavant, podrem tornar a dirigir els nostres passos per el sender que hem fet a la pujada estaviant-nos alguna que altra corba, i farem cap al lloc on teniem estacionat el nostre vehicle.