dissabte, 18 de juliol de 2009

PAÜLS - ALFARA

Itinerari que surt de Paüls i puja al coll de l'Enrejolada per baixar a Alfara, que no arriba a tocar, pel barranc del llop i a continuacio, seguint una part del GR 171 torna a Paüls. He utilitzat la toponimia del mapa de Piolet, que en algun cas no es massa precis sobretot pel traçat del GR i PR.

Aparcarem a la part baixa del poble, vora una font, en el cami que va Sant Roc.

Anem seguint el GR 171 i al nostre davant s'obre, esplendorosa tota la Vall de Paüls amb  el Tossal de Moncli, la Carrascosa i la Tossa al fons. L'amanida de verds esta pinzellada per tot arreu, cirerers, oliveres i pins majoritariament vant tacant tota l'extensio.
La carretera que seguim al poc es bifurca apareixent dos GRs : el GR/ per la dreta, a Sant Roc i el GR 171 a l'esquerra que es el que seguirem.

El cami passa vora el Mas del Portal

Mentres anem caminant, a esquerra vorem un tall entre les penyes : El Coll de Paüls entre el Montaspre i el Tossal del Mig.A dreta, en primer terme, la Tossa

Anem caminant vora el Barranc del Camp i a prop del Mas de Quinze seguirem un afluent, el Barranc del Salt. Tot esta farcit de fonts i ullals .

Photobucket Si us passa com a mi, que ja heu passat massa vegades per la Bassa de les Arenes, el que podeu fer es, un poc abans d'arribar-hi, desviarvos per una pista a dreta. Aquesta pista morira transformada en sendera i a continuacio ens trobarem travessant el Barranc del salt enmig d'una frondosa vegetació. Es dificil seguir la sendera per la gran quantitat que n'hi ha. Pero no impossible . Anem en direccio a la ossa i al Collet de Montserrat

Vora el collet de  Montserrat hi ha un maset, no se el nom, i a partir d'ara anirem per sota de la tossa caminant entre pistes fins agafar el PR que va al Coll de l'Enrejolada

Coll de l'Enrejolada

Ens tornem a trobar amb una xarxa de senders que van pujant. El millor es seguir les marques del PR i aprofitar per visitar algunes de les fonts que hi ha per aci, que son moltes.
Tenim la Font del Prat Fangos,

La que crec que es la Font Girona

i la Font del Tort ara seca, quasi a dalt del tot del coll

Ja a dalt trobarem el GR 7 que començarem a seguir fins al Coll d'Alfara. Una mica abans hem deixat el PR que per la dreta ens pujaria a l'Espina i passant pel Coll Triado fariem cap a la Franqueta

Del coll estant, ignorant les marques del GR7 tombarem a esquerra, barranc del Llop avall, encara que podem donar una ullada a totes aquestes penyes que aviat travessarem :El Montcli, la Coscollosa, la Moleta d'Alfara

El caminet, en bona baixada fara cap a una pista i alli a ma esquerra ens aproparem a la Font dels Bassis

Continuarem baixant finas a un tancat ple de bous. Alli, mirant cap al nord esta el coll de lo Crespi i es a on hem d'anar. Ara el cami es prou perdedor i fins que no trobem el GR vora el Mas de Marí, el nostre anim no descansara : senderes perdudes entre la males es el que ens espere.

Una foradada ens indica que es Mas de Mari es a la vora

I en efecte, les marques roges i blanques passant vora el Mas de Mari ja ens esperen.

Alla baix, Alfara i als nostres peus el Barranc del Toll

Ara es cosa de segir el GR, amb una desviacio a dreta cap al Pou Sec que si vulguessim podriem seguir, fins l'aparició del Coll de Paüls

Allí un pal indicador ens mostra que estem en una cruïlla de camins importatnt.

Ens assomarem a La Vall de Paüls i vorem que ens espere una davallada directa.

A esquerra nostra,El Montcli i la Carrascosa

I davant, cap a la dreta, la Moleta del Camp, de les Canals, Joan Gran, Punta de l'Aigua, Punta dels Raus, Llambars, ... els Montsagres

La baixada pel GR 171 es fa rapida pel desnivell. Atravessa un aixaragall i despres s'interna en un bosquet de carrasques fins arribar a una pista.

Som al Cami de les Ombries i el nostre pas pel GR 7 ha finalitzat. Seguirem el cmi a dreta.

Fins que a l'alçada del Mas de l'Agusti ens desviarem per vole la font del mateix nom

La Font de l'Agusti , aixoplugada per un enorme pi sadolla la nostra sed tenint la visio de Paüls al davant nostre

Tornem al Cmi de les ombries per a mes trad sortir-nos en a tocar el Mas del Pavet

Photobucket Amb la seua cisterna

Anem veient Paüls tota l'estona mentres ens hi acostem

Altres casetes,

Altres masos

tots amb la seua cisterna

fins arribar a Paüls

Alla on vora aquesta font hem iniciat el nostre periple.