dimarts, 21 de juliol de 2009

LA VALL DEL PASTOR

Sempre he trobat estrany no trobar cap ruta per la Vall del Pastor a cap libre d'itineraris del Port. I la veritat que es una zona que em cridava l'atencio : tenia ganes de  vore la Barcina, la Fortalesa, la Mola del Catala, la Caramella... desde una altra prespectiva, aixis com les fonts que per alli hi ha.

Tan bon punt que m'hi he posat a dintre   he compres  aquesta absencia de referencies : per alli quasi be no hi puja ningu. Es terreny costerut, abandonat, amb senders que estan a un pel de perdre's. Per sort disposava de les savies indicacions, a mes del tack d'una part del cami que m'havia ofert el company de la UEC Jordi Beltran

I malgrat que costi recorrer aquests paratges, els recomano, sobretot fora d'epoques de calor, per la solitud que desprenen i pel territori tan a prop pero tan salvatge que hi tenim a dues passes.

De Tortosa i passant per Roquetes conduirem per la carretera que puja a Caro. Tot just travessar el Barranc de Farrubio passarem una corba a esquerra i despres en vindra una altra mes pronunciada que ens arrima a la Mola del Catala. Alli hi ha una petita explanada on podem aparcar.

De la mateixa corba surt un caminet que s'enfila, pero als pocs metres nosaltres hem de començar a planejar amb tendencia a esquerra. Ignorarem la sendera que puja en direccio a les parets de la mola saltant marges.

La nostra sendera, molt desdibuixada al principi ressegueix el traçat d'un cami mes ample ja perdut, encara que anirem trobant uns muntets de formigo i tambe senyals de caça.

Travessarem un barranquet i li donarem un tomb per l'esquerra a una penya que tenim al davant .. Estem caminant entre oliveres i garrofers deixats perdre i per entre una xarxa de senderets fets pels sovatges. Ben aviat s'obrira la Vall del Pastor amb la pista que hi puja vora el barranc alla baix.

Saltant marges  mes o menys pel dret , hem de fer cap,   a l'alçada d'un mas, al Cami de la Vall del Pastor, que resseguirem amunt,.

Tota la  Vall del Pastor al davant nostre.  Tot un be de Deu d'oliveres en bancals molt ben emmargenats deixats perdre.

A esquerra, la Caramella. A  dreta, la Mola del Catala i la Fortalesa.

Al Fons la Barcina.

Cap alla ens dirigim caminant per una pista que en un revolt, vora una caseta , deixarem per agafar un sender amb alguna fita que tira pel dret, barranc amunt. Es un sender prou perdut on el coscoll, el bruc, el boix i l'argilaga s'han anat menjant el traç i dificulten la progressio, ja dureta degut al pendent. Anirem trobant restes d'una maniga d'aigua negra que va pel cami.

Finalment, enmig d'un herbassar, veiem la Font del Sapo. Estem en un punt on la sendera ha desaparegut i punjant uns metres  la retrobarem, ara mes ben senyalitzada i neta.

En uns minuts farem cap a la Cova del Sapo. Nosaltres continuarem pujant per la bona sendera.

Ja mes a prop, el collet de la Fortalesa que despres visitarem.

Farem cap a la Font del gel, que raja fresca i ufanosa, tapissada de violes d'aigua.

Es el moment de donar una ullada a tot el nostre entorn

La Vall del Pastor

el cami a la Roca dels tres quarts,

Nosaltres, mentres veniem de la Cova del Sapo, i abns de trobar la Font del Gel hem ensopegat amb un sender marcat amb fites que s'enfila per l'esquerra. Fariem cap, si el seguissim, a la Roca dels tres quarts, o be podriem pujar a la Feixa i Bassis de la Maçanera. Nosaltres, pero, hem seguit a dreta, passant per la font del gel i seguint un caminoi marcat amb fites i pintura roja.
Aixis arribem a un collet vora la Fortalesa i a partir d'ell, una finestra a la Vall de Farrubio i una rapida baixada per la canal.

Que passa vora una cova

I fa cap a la Font dels Bassis, on agafarem la pista i la seguirem en baixada.

Es cosa de seguir el cami vell del Caro que en alguns moments ressegueix la carretera, fins fer cap al lloc on hem estacionat el cotxe.

Podem aprofitar la baixada, no gens avorrida, per fixar-nos en el Socostar, Farrubio i la sendera que des del Barranc i passant per la Font dels Cirers ena hi porta.

DESCARREGA'T EL TRACK

1. Em sembla que has fet molta "seguida" aquest juliol: Quina calor hauràs passat !!!
    Realment estic impressionat de la passió amb la qual descrius tot el que veus.
    No vull oblidar la fantàstica millora de les teues habilitats fotogràfiques: enhorabona !!!.

FB

2. Ferran te rao Lluis, estás aprofitant de valent les vacances, i estic d'acord, els amants de la muntanya, de la natura tenim que aprofitar qualsevol moment per gaudir d'ella, per carregar-nos d'energia, amb ella al mateix moment que li fem companyia en la seua inmensa solitud.

Quina llástim que s'ens està cremant El Port, ves amb compte, no sigui que et troves en un mig d'un incendi.

¡Molt bones fotos i magnífiques rutes!