dimarts, 14 de juliol de 2009

ARNES - MAS DE PAU - MIRANDA - MAS DE LES VALLS

Itinerari fet a partiR del Recorregut XXII : El Riu de les Valls del llibre "A peu pel Massis del Port" de Vicent Pellicer, encara que amb variacions i fragments d'un track de Jose Luis Ordovas.

Photobucket Un cop arribats a arnes hem d'agafar el cami del Toll del Vidre i passat el Coll de la Creu continuarem cosa d'un quilometre i aparcarem en una cruïlla de pistes. Aquesta primera part del trajecte la farem per pista i vorejant l'Algars el qual travessarem força vegades.
Per això cal assabentarse del cabdal del riu doncs es possible que ens hagim de trteure les botes algun que altre cop. Si el cabdal no es alt, el podrem travessar amb l'ajut de les pedre que la gent ha anat col.locant.
Mentres anem caminant anem passant per la vora dels masos. Passat el Mas de Miralles trobarem una oista que per la dreta ens deixaria al Mas de Micolau i despres a Besseit.

Mes endavant, Mas de Canyis i Penyagalera al fons

A l'altra banda del riu, el Mas de Micolau i les monumentals carrasques

Ben aviat, el  Toll del Vidre

A la vora d'alli, Font del Toll del Vidre

El  Mas de Crevo que esta tocant el toll.

Continuarem vora el riu passant pel costat del Toll del Balador

I com ja he dit, travessant unes qüantes l'Algars

Finalment farem cap al Mas de Damia, prou net i arranjat com a refugi.

La pista continua fins al mas Mas de Pau o vorem els dos arbres monumentas que li donen ombra : Un roure i una Carrasca

Al peu d'un d'ell hi tenim la Font del Mas de Pau

Deixarem el Mas de Pau i travessant el riu ens enfilarem amunt seguin un sender marcar com a PR.

Al poc passarem vora el Mas de Llosero

Anirem seguint el cami del Mas de Pau a Terranyes, que en algun moment te bifurcacions que ens poden fer dubtar.
Seguint marques i mollonets arribarem al Coll de Monfort on seguirem la pista a dreta fins al final

Ara es cosa de seguir una sendera comoda i marcada que discorre vora uns tallats impressionants. El cami del Coll de Monfort a Terranyes tindra al poc una bifurcacio a esquerra que fa cap al Coll de l'Ereta. Nosaltres, per la dreta, anirem pujant a l'ombra dels pins.

Ja arribats a la carena seguirem pujant per terreny descobert fins la Miranda que fa honor al seu nom.

La visio sobre l'entorn es imoresionant:  La vall de l'Algars i la Paridora als nostres peus. Alla al fons les llometes de Venanci, la mola de cati, les moles de Lino i Maclac,...

La Punta de l'Avellanar i la cresta que baixa de la miranda fins a baix, passant per una foradada,

Penyagalera

Despres baixarem per on hem vingut pero en trobarnos la desviacio a esquerra, la d-anada, seguirem recte, per bon cami amb fites passant per la Font del Buc fins al coll de l'Ereta. Ara a seguir el cami del Coll de Miralles.

Descobrint al davant els paratges pels que passarem mes tard.

Nous arbres monumentals vora el cami : el Pi Ramut

Lo Pimpoll i la pista del Coll de Miralles amb la bassa caracteristica. Alli. pista amunt per l'esquerra que abandonarem  al cap d'un parell de minuts agafant una altra que tambe aviat deixarem, ara ja per sendera marcada com a PR.

El nou cami, que va a buscar el fons del Barranc de les Tosques, se'ns mostrara fantastic, amb uns empedrats que ens meravellaran al passar per eixos paratges. Vora la sendera, la Cova de les Tosques

i mes tard la Font de les Tosques

Posteriorment el cami s'enlaira per superar L'Estret de l'Home

i passar vora el Tormo de la Ponça on ens conve assomar-nos un cop mes a divisar els paratges per on hem caminat i els que ens queden.

Finalment arribarem a una cruílla de camins, al costat Mas de les Valls. Un pal indicador ens diu que podriem anar al Raco de Corretja, o al Coll de Xerto. Pero nosaltres seguirem  riu de les Valls seguint varies marques, una d'elles els estels blaus dels Estels del Sud..

Passant vora les parets de La Ballestera on el cami d'Arnes al Mas de les Valls i Terranyes ens sorprendra un cop mes pels marges construits per a poder passar.

El riu de les Vall talla el potent paquet de conglomerats terciaris a l'Estret de les Valls

A l'altrte costat del riu vorem el Mas del Botzut i al poquet ratet ja estarem al cotxe, inici del trtajecte d'avui.
DESCARREGA'T EL TRACK

1. Aquestes imatges ja parlen per si soles , però esperarem impacients, l'enrequiment de les teues paraules...