diumenge, 31 de maig de 2009

VORA ELS TEIXOS DE L'ENCLUSA I FORAT DE L'ALGARS

Aquest itinerari transcorre per la capçalera de l'Algars : Els Barrancs de Paella i de la Paridora i en gran part recorre camins ja descrits en un anterior itinerari. Per aquest motiun serem una mica gassius en les explicacions i a l'anterior itinerari us trametem.

Es tractava de, juntament amb Jordi Beltran i Jose Luis Ordovas, de visitar els teixos de l'Enclusa. Pero la cosa no va sortir com voliem i ens varem haver de conformar amb la visio llunyana.

El trajecte es iniciat a la Bassa de les Llometes de Venanci. Alli una pista amb cadena ens porta ens direcccio als Masets de Lino als quals no hi arribarem.

Pista avall, travessarem el Barranc de Paella i ben aviat, abans de que la pista faci una corba a esquerra e,s desviarem per la dreta caminant per una sendereta que ens baixa a la llera del barranc. Alli ens barrara el pas un tallat. Si tinguessim una corda, el poderiem superar ja que hi ha una instalacio de rapel.

A la base d'aquest resalt hi ha el Forat de l'Algars. Es descobriment d'aquest forat, com a font de l'Algars ha plantejat, geograficament, que aci denominariem el naixement de l'Algars i hi ha qui anomena aquest barranc, als mapes Barranc de Paella, com a Algars.

Despres de vore la bare d'aquest alt resalt, fixem la vista una mica mes endavant i , sobresortint entre la vegetacio, distingirem el Teix de l'Enclusa I

Tornarem a la pista d'abans i continuarem fins deixar a esquerra una pista que ve de la Mola de Cati i a dreta l'Enclusa.
Ara hem d'estar atents ja que en menys de 50 metres, a dreta pel mig d'una reblera baixa la nostra sendera. Hi ha fites pero poc traç. Aixis que no ens hem d'espantar per l'inexistent cami, que despres millora i anar baixan seguint les molletes de pa : tot un seguit de fites que ens atansaran a la llera del Barranc de Paella.
Davant nostre, el Barranc de la Vall Negra que si anessim a la Font de Cassrerres trobariem una sendera que ens davallaria per tota aquesta vall fins a la Paridora. Això si, hauriem de sortejar un parell de cadolles.

Mentres anavem per la pista fins l'enclusa, si ens hem fixat en les canals que baixen de les Llometes de venanci cap al Barranc de Paella, podriem distingir al mig d'una d'elles, ja força avall, el Teix de l'Enclusa II.

Pero nosaltres estame seguin fites i sendereta marcada al bell mig del Barranc de Paella. Tenim intencio de remontar el barranc uns 500 metres fins als Teixos. Aquest serie el cami natural i aixis ens ho confirmen dos excursionistes de la UEC que en aquest raco de mon ens trobem . Els germans Oliva. De fet un d'ells ens comenta que ha visitat, anys enrere els teixos pujant barranc amunt. Pero la vegetacio impedeix la progressio amunt i la unica possibilitat seria el mateix talweg del barranc. Pero baixa massa aigua com per poder acabar el dia mes o mens secs.

Per tant, nosaltres seguirem endavant amb  les fites que ens han anat acompanyant.  Anem a trobar el caminoi que remonta el Barranc de la Paridora. Pel cami, vorem tota la Vall de l'Algars, alla al fons Penyagalera, al mig el mas de Pau, on distingim el Roure i la Carrasca i a dreta la Miranda de Terranyes amb la foradada

I en trobar la sendera de la Paridora, amunt amb les vistes que sobre aquest barranc tindrem fins topetar amb el Clot de la Pega i a partir d'aci, pista a la bassa on tenim els cotxes. Això si, tenim unes quantes dreceres que podem aprofitar per escurçar el trajecte.