dimecres, 15 d’abril de 2009

OSSERA - MOLETA D'ALFARA - COSCOLLOSA- FONT NOVA

Aprofitant els itineraris proposats pel Parc, n'hem fet un que els integra tots tres, visitant varies fonts, arbres monmentals, antigues explotacions mineres de guix i pujant a la Coscollosa i la Moleta d'Alfara sempre per senderes netes i ben senyalitzades.

Sense oblidar la sorpresa que aquesta zona ens reserva : els sovatges que veiem a la nostra vora.

Per la carretera que va de Roquetes a Alfara, passat els Reguers creuarem el Canal Xerta-Calig, actualment en obres de remodelació. Vora aquest canal, i per la dreta una pista el ressegueix, i nosaltres amb ella. Passarem per damunt de dos llargs ponts, el canal sota les nostres rodes, i passat el segon pont, a esquerra travessarem el canal  i seguint la pista a dreta ja vorem una pista que sut ca a l'esquerra, amb un pal indicador.

Asfalt amunt farem cap al Mas d'Ossera, vora la Bassa del mateix nom, les parets de la qual vorem vora l'aparcament.

Ara es cosa de seguir la pista que va pasant pel costat d'antigues explotacions mineres de guix, pujarem al Coll de Garcia i atencio doncs ens hem de desviar per una sendera a dreta, amb alguns trams empedrats. De nou la pista i ja hi som al primer convidat del dia . El Pi de Perillo, monumental.

D'ací i per una pista ens atansarem a la Caseta de Pocopan que passarem seguin el sender que continua.

Fins trobar la Font de Nadal, amb un diposit al seu costat .

Cames enrera fins una bifurcacio de pistes. Habiem vingut per la que ara tenim a esquerra i ara seguirm la de la dreta fins una casa a  l'ombra d'uns pins alimentats per una font.

Que no es altra que la Font Perera.

Ara ja comença la pujada bona. Passem vora la caseta de petxo, deixem una bifurcacio que per l'esquerra ens portaria a la Font nova, travessem els Plans de Rambla i per una sendera recientment arranjada farem cap a la Vall de l'Infern i al final d'ella, La Coscollosa

Ja per aquesta vall, de gran contrast fins el territori caminat fins ara, podem visitar la Font de la Vall de l'Infern.

Estem caminant per la Vall de l'Infern, i alla al fons una sendera ens convida a que davallem el barranc fins Paüls.

I ens dirigim a aquest coll, per poder pujar a la Moleta d'Alfara i a la Coscollosa

Ja passat el coll, la sendera, que es torna a bifurcar amb un ramal que porta a la Font Nova, ens dirigeix cap a la Moleta.

Photobucket Ja vora les parets, al final d'un cami marcat amb pintura groga vorem uns esplaons i un cable que ens ajudara a pujar.

El paisatge que podem vore es ampli en 360º. Al davant, la Coscollosa

Alla al fons, Alfara.

I nosaltres baixem al Coll de la Moleta d'Alfara per a dirigir-nos al Coll de la Coscollosa. En aquest coll deixarem una sendera que se'n va cap al Coll d'Alfara o de Paüls, per on passa el GR 171. Pel cami, una colla de mascles .

A saber a quina festa deuen d'anar

Pugem a la Coscollosa i alla baix, Paüls.

Rodejat d'un estol de muntanyes :Montsacres, Punta de l'Aigua, Joan Gran, Moles de les canals i del Camp, la Tossa, ..
Pero nosaltres desfem cami fins al Coll de la Moleta i apartir d'alli, per nova sendera, iniciarem una baixada que passant per la Font de Domingo i algun que altre mas enderrocat fara cap al
Refugi de la Font Nova, tancat pero amb una part lliure

Per una sendereta marcada i en uns 200 metres ja estarem a la Font Nova i a partir d'aci, per la pista asfaltada farem cap al Mas d'Ossera. Si tenim la sort de trobar-hi el pastor, no desperdiciem l'oportunitat de petar la xerrada amb un dels darrers "homes del Port", segurament el punt final d'una nissaga que ja no tornara.

DESCARREGA'T EL TRACK

LES FOTOS SITUADES AL MAPA

1. Que chulada de fotos! y que suerte captar esa colla de machos.

2. Quina meravella de fotografíes y de recorregut. Este va a 'favoritos' de cap!!

3. Estupend bloc i el recorregut molt ben detallat.
    Quan he vist les fotografies de la Moleta i Alfara de Carles, m'han agradat molt veure-les
    des d'un altre angle de visió.
    És el poble de la mare i els avis.
    Em permeto d'agregar el bloc als meus favorits.

4. Volta molt bonica però necessito dir que s'han passat en la neteja de senders el del pla de rambla abans d'arribar a la font de vall d'infern ha perdut el seu encant