diumenge, 12 d’abril de 2009

LA FRANQUETA-MAS DE CORRETJA-COVA PICASSO

El Port ens sorpren a cada visita que li fem. Som al bell mig de la primavera i quan esperavem la maniga curta la blancor ha enlluernat les alçaries. Plou i tot vessa aigua. Rierols curulls salten entre cingleres i omplen l'espai de sorolls relaxants.

Anem a seguir dos itineraris proposats pel Parc. Per això es interessant proveir-nos de dos llibrets explicatius de les rutes. Son molt interessants i van donant explicacions sobre les parades proposades, a cada pal indicador numerat. Els podem trobar, per exemple a l'Oficina dl Parc de Roquetes o a l'Ecomuseu d'Horta , de visita recomanada.

Ruta comoda i facil, amb no gaire desnivell i apta per a fer amb la familia. De fet aquesta la va fer un xiquet de quattre anys caminant tota l'estona

Photobucket Sortim d'Horta i prenem la pista de La Franqueta. Conduint per l'asfalt ens crida l'atencio un mirador a esquerra amb baranes de fusta. Aparquem i al nostre davant les Roques de  Benet. Pero en aquest cas, els ulls es desvien cap al Salt del Ferrasso

Tornats a l'automòbil conduïrem uns metres fins trobar eun planet vora la carretera. Estem atents perque alli baix, a la vora esta el salt i ens hi podem acostar fins la mateixa caiguda
Photobucket Mes endavant la carretera ens va mostrant algunes fonts, com la Font de la Pineda , a esquerra

Photobucket O la Font del Salero, a dreta, vora el riu

Photobucket I entretinguts farem cap a l'Area de La Franqueta. Es Pasqüa i malgrat el plugim la gent va a menjar-se la mona. I a fer un bon glop d'aigua a la Font de La Franqueta

Photobucket Quan arribem a l'Area travessem el Barranc dels Estrets per un pont. A esquerra, panells indicadors de les rutes proposades pel Parc. Nosattres iniciem la del Mas de Corretja. Es tracta inicialment d'anar seguint el riu avall pel seu marge esquerra. Pugem pr un pontet, baixem i encetem la sendera fins que un pal indicador ens desviara a esquerra en bona pujada.

Un forn de calç amb un plafó explicatiu sera la primera indicacio important.

Photobucket Ja arribats al Mas de Corretja hi ha una bassa paredada amb una font que l'omplia en el seu bon temps

Photobucket Vora el mas, a l'era, vestigis d'un passat ple de vida.

El mas de Corretja i alli a la vora un nou plafo que ens mostra les muntanyes de la Vall dels Estrets

Ja seguin la sendera endavant ens haurem de desviar de l'itinerari marcat, que va pel la dreta. Nosaltres, a esquerra seguirem una sendera que duu al Coll de la Mel. Aquest cami te uns trams empedrats .

Ja a prop del Coll de la Seda, la Punta Blanca, la de la Gavarrera, la de Sallent.

I al fons, La Creveta, l'Erejolada,  Les muntanyoles, l'Espina.

La sendera es fa plana i camina entre els pins.

Photobucket Fins que fem cap al Mas de Pellnegra i Coll del Safra.Estem a la pista que puja als colls de Miralles i de Monfort. Pero nosaltres la baixarem.

Photobucket  Vora la pista, ja arribant al mas de Josepo i a la dreta tocant la pista, una Auro quasi monumental

A continuacio el Mas de Josepo,

El Mas d'en Jordi

I el Mas de Cases

I ja seguidament trobarem un poste indicador a dreta. Ens afegim a l'itinerari de la Cova Picasso. Per una sendera que ens atansara a un forn de calç

Photobucket I davallant entre la pineda farem cap al Riu dels Estrets. Aigües amunt de la Franqueta. De seguit vorem l'aiguabarreig am el Barranc del Carrer Ample i si seguissim amunt  la pista que hi tenim al davant aniriem veient la Canal dl Baco, la Vall d'Uixó,

La sendereta passa per la Font de la Barrinada

Fins que fa cap a la Cova dels Ullals de Morago o Cova Picasso, per l'aficio que li tenia el cubista malagueny.

Photobucket Ja passada la cova el caminet travessa el riu per un pontet i ja a la pista comencem a baixar

Photobucket Passat el Barranc del Carrer Ample, que si el seguim, on  en un centenar de metres voriem una pedrera amb oanells interpretatius i pista avall fins la sendereta que per la dreta mena fins al Mas de Quiquet. Al mas cal visitar un forn de pega-quitra, una carbonera i uns panells explicatius de l'evolucio del poblament al Port.

Photobucket De darrera del mas, un caminoi passa pel Mas de Toni

Photobucket I fins al Mas de la Franqueta

Photobucket Vora el mas, una bassa

Photobucket I la Font del Mas de la Franqueta  amb un rentador

Photobucket I ja en un minut serem a l'Area de la Franqueta. Un glop a una altra Font de La Franqueta i final de recorregut