divendres, 17 d’abril de 2009

CANAL DE XERTA - FONT AMARGA

Itinerari per la part baixa de l'extrem NE del Port, encaminat a la descoberta de la Font Amarga.

_-7

De Tortosa estant ens dirigirem a Alfara, pero sense arribar-hi. Per la carretera que passa Roquetes i Els Reguers arribarem a la travessa del Canal Xerta - Calig i sense creuar-lo agafarem una pista a ma dreta que el va resseguint. Passarem per tres ponts, dos de llargs i el darrer curt, on la carretera va per damunt del canal i al poc de passaraquest darrer, trobarem un pont estret que ara si, travessa el canal. Alli podrem aparcar i enfilar-nos per una pista amb una cadena. Flors i oliveres ens flanquejaran un agradable cami .

_-5

Fins a la Bassa de Ramon Viñas, plena de l'aigua "amarga". Aquesta bassa s'omple de la font que anem buscant pel que la "millor" indicacio de trobar-la es la de seguir la gruixuda manega d'aigua que ens endinsara, camp a traves, per un calvari de punxades i esgarraps.

_-6

Ens anem endinsant per un barranquet amb la mirada fixa al fons on l'esvelta silueta de la Moleta d'Alfara ens convida a coronarla, cosa que podem fer seguin aquest itinerari.

_-2

Tanta punxada te una recompensa : El tub negre ens deixara al fons del barranquet. I alli, embolcallada de romagueres i aritjols esta la font. Poder arrimar-se a ella, tans sols per fer-hi una foto o una ullada te un preu, pero cal ser decidit i enfrentar-se a les punxes.

_-3

Posteriorment ens cladra sortir d'alli. Per la dreta i pujant per unes roques flanquejarem tot aquell bolic de vegetacio fins a la part superior de la font : un marge molt ben fert i un pilo de separacio dels dos termes que travessem : Alfara i Xerta .

_-4

Continuem pujant pels plans, cosa de pocs metres i ja tenim una pista, el Cami Nou que seguirem per la nostra esquerra. Alla al fons la Bassa d'Ossera, alimentada per la Font Nova. I uns tres-cents metres de cami polsos ens atansaran a la pista asfaltada que puja a la Font Nova.

_

Pero nosaltres baixarem. I per poc temps ja que no ens agrada caminar per l'asfalt, cosa de dos-cents metres.

Alli, per l'esquerra un desdibuixat sendero ens mena fins la bassa del señor Ramon i a partir d'aquesta i per alla on hem vingut, trobarem el cotxe.