diumenge, 8 de març de 2009

PINAR PLA - SANT MIQUEL D'ESPINALVA

La genciana, la viola, la primula ja han presencia al Port. Despres d'una setmana de neu i de vent sembla com si la primavera es vulgues consagrar un cop mes. Els clusters d'Stravinski em van resonant, mentres als raconets ombrivols i humits comencen a esclatar els colors blaus i grocs.

Hem fet un curta excursió, apta per a tota la familia per visitar Sant Miquel d'Espinalba i el Tossal del Rei, sense oblidar una bona xarrupada a la Font d'Arcos

Passat Fredes, pista del Caro avant , farem cap al Pinar Pla. Allí, vora el Mas del Ric de Fredes, podem aparcar i començar camí per una pista que passa per davant de l'edifici i se'n va cap a l'esquerra.

La pista, al cap d'un ratet es tranforma en sendera i va caminant pel marge esquerre (allà a baix) del Barranc del Racó de Patorrat.

La mateixa sendera ens situa a la vora de la Font d'Arcos i el seu bassi.

Finalment arribem a Sant Miquel d'Espinalba, i allí a la vora, seguint un senderó en direcció la Caixa de Besseit, trobarem el Pou de Sant MIquel.
Les vistes, fins la llunyania : La Caixa i el Periganyol són molt fàcils de situar. A la nostra dreta, el Barranc del Raco de Patorrat i a l'esquerra el de Pena.
Cal visita obligada a Sant Miquel d'Espinalva. El nom li ve de l'Espinalb, el Crataegus un arbust remeier per  al cor.
Aquesta ermita, substituta d'una altra que ja existie al S. XIV fou fundada, segons la tradició, per Rafel Gari, un asceta que aparegue pel port cap al S. XIV i que fou molt venerat per la gent d'aquestes contrades.
Photobucket Ja per la pista que porta al Tossal del Rei anem veient, a ma dreta el Mas de Morera i la capçalera del Riu Pena

Allà llun, el Mas de Jaumó Valero als peus de la Moleta de Sildo

Podem aturar-nos per vore una barraca a esquerra.

El punt mes alt del nostre itinerari es el Tossal del Rei, cruïlla de les divisòries entre Catalunya, aragó i Valencia.
La panoramica ens mostrara La Caixa, el Caro, el Negrell, el Tossal d'en Cervera, el Tossal d'Encanade, l'Hereu, les moletes de Sildo i de la Serreta.
A Partir d'aci tornem a la recerca de la pista que portavem al vindre; pero hem d'estar a l'aguait ja que de seguit trobarem una fita a ma esquerra que ens indica una sendera que en fort pendent negatiu ens tornara al Mas del Ric