diumenge, 22 de març de 2009

LA FOU - COVA DELS ANGELS

Quan travesso el pont sobre el panta i veig aquell be de deu d'aigua no puc deixar de pensar en aquell dia, no fa gaires anys, que del mateix lloc estant vaig poder veure aquell pontet que alla baix de tot, s'assomava enmig d'un mar de terra i fang ressec : El panta estaba buit, ben buit.

Per ara tenim un bon any, ha plogut, ha nevat i tot el port vessa aigua, verdor, primavera.

Ja estem en plena primavera i un munt de colors ens ho recorden

La Fou - Cova dels Angels  C

El nostre trajecte comença a l'area de La Fou. Per arribar-hi , sortirem de La Cenia en direcció a la Pobla Pero tot just travessem el pont sobre el pantà, agafarem la pista de les Vallcaneres, a la nostra dreta.

La Fou - Cova dels Angels  E

La pista va resseguint el panta i despres el riu. Primer pel vessant esquerre, despres pel dret. Poc abans del Barranc del Salt ens hem de fixar en la Font de la Fou o de la Canaleta: tota una demostracio de l'art de fer bassis.

La Fou - Cova dels Angels  E0

Algun quilometre mes endavant ja veurem l'Area d la Fou, on aparcarem els cotxes. Allí mateix tenim una font, la Font de l'Area de la Fou.

La Fou - Cova dels Angels  F

Continuarem caminant pista amunt. El Barranc de La fou esta a la nostra dreta, pero molt aviat el travessarem per un pont i alli mateix esta el Toll del Sabater, gairebé sempre amb aigua.

La Fou - Cova dels Angels  G

Continuant per la pista i en el moment que aquesta fa una pronunciada corba a dreta trobarem , a dreta, la sendera que puja, i com puja!, fins la Cova dels Angels. Pel cami hem tobat una bifurcacio a esquerra que hem d'ignorar.

La Fou - Cova dels Angels  H

A la cova podem observar les concrecions, colades, columnes i varis tolls d'aigua.

La Fou - Cova dels Angels  J

Al costat de la cova trobarem la Font de la Cova dels Angels

La Fou - Cova dels Angels  K

I alguna que altra sorpresa que hem de tractar amb gran cura : es la particular planta carnivora del Port. Protegidissima.

La Fou - Cova dels Angels  L

Ignorant el camí de baixada i caminant des de la font arrambats al cingle en direccio contraria a la cova , arribarem al Salt de la Cova dels Angels

La Fou - Cova dels Angels  M

I a la seua vora un nou Bassi, una nova font, la Font del salts de la Cova dels Angels.

La Fou - Cova dels Angels  N

Ara es cosa de baixar pel mig del barranquet que neix als peus del salt. En pocs metres estarem a la sendera que ve de la cova i començarem a baixar.

La Fou - Cova dels Angels  O

La Fou - Cova dels Angels  R

Arribarem a la Casa Forestal i sense fer cas de la pista anirem a per la sendera que surt de la part oposada de la casa, la que dona al Barranc de la Fou.

Varies giragonses i el fons del barranc, la pista i l'Area de la Fou.