dissabte, 7 de març de 2009

CASETES VELLES - FONT DE L'ONSO

Hi ha llocs del Port que es ressisteixen. Aquest es un. M'explicaven on esta la Font de l'Onso i no ho comprenia. Quan hi vaig arrivar a la font, vaig comprendre totes les explicacions : em parlaven d'una pista i jo en visualitzava una altra. Tan senzill com això.

Malgrat que hi varem arrivar a la Font en un dia fosc on els colors eren pàlids el lloc, una clariana despres d'esgarrinxar-nos, ens va posar pletoric.

Una recomanacio: oblideu-vos del lloc on la marca el mapa de Piolet.

Sortirem del Mas del Flare i anirem desviant-nos del GR 7 baixant entre uns bancals de l'esquerra.
Enmig d'un d'aquests bancals esta el Pou de Fernando del Mas Amat.
Seguim baixant etre marges fins a la sendera marcada fins al barranquet emmargenat. A partir d'aci anirem planejant. Passarem vora el Pou del Mas del Socarrat
A continuació, el Mas del Socarrat

I davant del mas, a l'esquerra del senderó i sota un pi, hi ha un banc fet amb pedres. Seieu alli i deixeu volar la imaginacio fins al moment en que el mas estave ple de vida i com alli asseguts al ombra de l'estiu  els masovers, arreglaven un cistell, sargiun uns pantalons, o simplement conversaven amb els del Mas del Flare .
Continuarem el camí i uns poquets metres abans de travessar un barranquet molt embardissat (a partir d'alli la sendera començeria a pujar de valent) enfilarem un senderó ben marca que puja suaument pel marge dret del barranquet. Aviat travessarem el barranquet i trobarem una sendera mes marcada. Els cavalls les han remarcat molt millor que els caminants i buscabolets.
Aquesta sendera que davallarem per la dreta ens arrimara a un pla amb un pany de paret. Alli esta la Font de l'Onso  i el bassi. Es curios fixar-se en el naixement de la Font. Hi ha qui diu que aquestes aigües alimenten la Font de l'Onso de Capatx i per això tenen el mateix nom. No es una idea descabellada.
A la mateixa font mor una pista un xic desdibuixada que ens aviara cap a La Carrasca.
Pero nosaltres abans, hem d'estar a l'aiguat i agafar un sendero que comunica questa pista amb el Mas de Bolero. Alli , per la dreta, en direccio al mas del Socarrat.  Esta alli a la vora i en poc ja hi serem.
Nomes ens queda desfer camí fins al Mas del Flare.