dissabte, 28 de juny de 2008

PAÜLS - PUNTA DE L'AIGUA

Els Montsacres, montanyes sagrades. I es que quan les veiem ens es facil comprendre la fascinació que aquelles cingleres degueren produir als antics habitants del Port, que els feu posar-hi aquest nom.

Nosaltres, un cop a Paüls continuarem cap al cementiri on podem aparcar. El rodejarem per l'esquerra i començarem la pujada.

Primer podem fer una parada a La Fonteta, una area recreativa. Unes passes mes tard, deixem la pista i per la dreta encetem sendera.

Anem pujant. A ma dreta, el Cingle. Hem anat agafant senderes, travessant pistes, caminant per pistes, entre masos habitats i runes assolades.

La primera parada sera un desviament a dreta. Anavem caminant per la sendera i hem trobat una pilona d'obre, menudeta, a dreta. Alli ens endinsem per sendera desdibuixada (pero estem seguint un track) fins a la Cova del Llop. A baix, el barranc del Llop

On hi trobem la Font del Llop

I un mas, possiblement el Mas de Llassa.

Pero nosaltres, infatigables, cami costerut amunt, fins al Coll de l'Avenc on hi ha, en el mateis coll a l'esquerra , un avenc.
Abans, però, hem deixat una bifurcació que per l'esquerra ens mostraria el Pla de l'Hedera, el Coll de les Canals, el Mas del Ratat.
Continuem en baixada fins al Vacarissal. Cruïlla de camins i poste: per l'esquerra del barranc, a les Crevetes de Lloa. Al mig, al fons del barranc i a l'estret, el Pou del Vacarissal.
I per la dreta, el nostre, al Coll de la Gilaberta.
El caminant solitari ens deixa alguna indicació.

Seguin el camí i fixant-nos bé en el track, ens desviarem a dreta per pujar a la Punta de l'Aigua, on el Caminant Solitari ha deixat una altra indicació que ppoca falta hi feia. D'aquesta punta, si som agosarats, podem visitar l'altra punta i despres tornar per on hem vingut fins la bifurcació.

I caminant, caminant en pocs minuts, al Coll de la Gilaberta, nus de comunicacions A horta per Lloà i el Riu Canaleta, a paüls per on hem vingut, a Paüls pel Barranc de l'Escudelleta i al Montsacre, que es el que seguirem.
Mentre anem pujant cap al Coll d'Atans, per l'esquena veiem la Punta de l'Aigua.

I allà al fons les Roques de Benet.
Ja al coll, pel Pla de la Sorda ens dirigim endavant.

Passem vora una coveta, un aixopluc de pastors
Ja aviat, al davant nostre, apareix el Tossal d'Engrilló
Pero per iniciar aquesta pujada, no hi ha res com un bon glop d'aigua a la Font del Montsacre d Horta. Raja poc pero ens sadolla. Aci, mes camins : avall, al Baixador de Valero. Endavant , al Tossal d Engrillo o per un sender planer entre el bosc, a la Font del Montsacre de Pauls.

Pel pla de Ravanals ens atansem a la pista que puja a dalt del Tossal i alli, passada la caseta del guarda forest6al, ens assomem a la cinglera : el mirador sobre el Canaleta es impressionant.
Disfrutem de la magnifica vista i iniciem la baixada per la pista.
Pero per poc temps. Deixarem la pista i una mica camp a traves li farem una visita al Teix d-Engrillo, arbre monumental.

Recuperem la pista i anem baixant fian a la Bassa de la Refoia, on l'abandonem i tirem avall per una sendera que la deixa a la nostra esquerra. Anem a la recerca del GR 7, que de seguida el tindrem als peus.

Enmig d'un prat, la Font del Montsacre de Paüls . La podrem distingir enmig d'un herbassar considerable.

Ara enfilem GR avall pel Barranc de les Fonts que l'anirem creuant.
Anirem passant vora la Cova del Bosc Negre,

per l'escudelleta

I ja a prop de Paüls, despres de davallar tot el Barranc de les Fonts,

Creuarem el Barranc dels Morellars, amb els Ullals dels Morellars i la Font de les Glories.

La darrera vista enrera per vore d'on venim i per on hem baixat i ja passarem vora la bifurcacio a dreta amb indicadors que va al Coll de la Gilaberta.
Nosaltres continuarem caminant i en menys de 15 minuts passarem vora el cementiri i ja hi serem al lloc d'inici.

rodejarem

1. Impresionant recorregut i fotografies.
    ¡Este el tinc que fer!

2. Hola,
    El sabado 21 de marzo de 2009, he seguido este track y realmente la ruta es preciosa, como para repetir.
    Muchas gracias por compartir tus salidas.