dimarts, 26 d’agost de 2008

LA VALL - CANAL D'EN GANYÓ - FONT DEL PARADÍS

La Canal d'en Ganyó es el Port destil.lat. Es mite i repte. I estil. Un estil d'anar pel Port, arrossegar-se, de pujar com es puga, del dubte i de l'esgarrap. I de la culada.

Pero es tambe l'umbral superior d'una port assequible. Mes amunt ja ve el regne del camp a través, de les cordes i de l'ai al cor.

Nosaltres , entre la boira i el plugim solquem noms mes escoltats que coneguts : l' Escaleta, Canal d'en Ganyo, la Joca, Mirandes, Mola dels Conills, per relaxar-nos per un cami refrescant, Mas de Joan lo Negre, Font del Paradis,.... la Vall

He d'agrair la companyia de Kepa Castro i Jose Luis Ordovas ,companys de ruta, als quals els hi he pres alguna que altra fotografia

Un mati d'estiu (o de tardor?) ens trobem amb els cotxes a l'area de la Vall, al Barranc de la Galera. Alli ens posem a caminar : rpimer per una pista que travessa el Barranc de la Vall i després, pista amunt fins a un pla.

Alli, el pal indicador ens endinsa, ara per una sendera, al bosc

Primer planejant i despres desviant-nos a ma esquerra, en bifurcació poc clara

Ara ja toca pujar de valent. Fins l'Escaleta, que no es cosa de l'altre mon

i ajudats en algun moment de mans i cames, ens plantifiquem en una sendera. Anem per terretori amb marques : les de la dreta, a les Faixes Tancades i Portella de Calça, les de l'esquerra, les nostres, tornen a la Vall

Pero nosaltres, amatents, tot just passada la canal que pretenem pujar ens fixem en una bifurcacio a dreta (hi hem posat una bona fita) que empinada pero ben traçada ens posa en el nostre camí.

La canal, per ara es de bon fer, pero ens trobarem amb un resalt de molt mal pujar, sobre tot mullat com ho es ara. Cap problema, ens desviem a dreta seguin una difuminada traça i pujarem fins esquivar el resalt.
I apartir d'aquest moment ja no sortirem de dins de la canal
Les roques, les arrels, els tronquets del boix seran els nostres aliats.

Pero quan ja estem acostumat a una progressió aventurera, ...

ja estem a dalt on hi ha una pintada del Caminant Solitari.
Alli una sirena en forma de sendera molt ben marcada ens voldra portar al no res. Nosaltres, Ulisses del port, amarrats a l'instint, enmig de la boira, ens decantarem a dreta, amunt, seguint unes fites de mal vore.

No sabem si anem be, pero una alenada, un esvaiment de la boira,

I tenim La Joca al davant : anem bé.

Ara es cora d'anar carenant, entre la roca i el bosc, el tallat i sendera : Mirandes, Mirandes, Vallcanera Celestina,Mola dels Conills, Mas del Saro, Pla de la Torn, PR,

Font del Garrido o Pataques

Que ens trobem seca.
Seguirem per la Portella de Calça, Coll d'assucar, Mar de Joan lo Negre, i alli, a la pista per pocs metres hi ha un desviament en forma de sendera que mampendrem
Anem fent cami de baixada entre un bosc amerat de verd.

Li farem cas a  un pal indicador i ens desviarem fins la Font del Paradís

Continuem, despres d'una marcha enrera fins al pal indicador, baixant i trobant bifurcacions , masos,

Tenin un esplendid paisatge, net per la pluja. Som a una miranda sobre la Vall. Alla baix, el nostre inici.
I ja unes passes mes entre la pineda i final de ruta.
Cansats i contents, ens acomiadem