diumenge, 2 de març de 2008

LA FOU - COVA ROJA - COVA BOUS - FONT DEL TEIX

Ruta que surt de l’Area de La Fou. Per arribar, seguim la pista que segueix el pantano amunt . Quan s’acaba el pantano, un pont creua el riu i continua endavant. Una mica abansi hi trobem una pista que porta al Mas de Billauví. Nosaltres el que farem es baixar al riu i vore els Ullals de Billauví. Ens trobem un barranc sec i .. de sobte d’entre les pedres del fons, una deu d’aigua que se’n va a omplir el pantà.

Els Ullals de Billauví

L’aigua surt d’entre les pedres

i se’n va a omplir el pantà, fent basses pel camí

Tambe barranc amunt, vora el pont del que ara fa poc us parlava, al mig del riu hi ha una construccio anomenada “ el pantanet” que servia per mesurar el cabdal del riu.

Nosaltres, damunt dels cotxes continuarem per la pista. Deixarem a esquerra la pista del Barranc del Salt, una bassa a dreta, passarem pel Raco dels Angels, i aparcarem a l’Area de la Fou, arranjada per a l’esbarjo i amb uns panells indicadors.

Comença la caminata, marcada i amb postes indicadors.Anem pujant per bona sendera
Fins al Coll de la Malladeta. Ens podem assomar per veure , allà lluny, el Pont Foradat  i fins i tot caminar fins la Cova que hi a a baix del pont

Pel camí tindrem una ferma visio del Raco d'en Pampa
Pero nosaltres tornarem una mica enrera, fins al Coll de la Malladeta i allí, seguint les indicacions del poste, per bona sendera fins

La Cova Roja i  a la Font de la Cova Roja, que no raja
Baixarem pel Barranc de La Cova Roja
Fins al  Barranc de les Tosques

On trobem una bifurcació anunciada amb un poste : podriem anar fins als cotxes, pero nosaltres seguirem el camí de la Fonts dels Hortets i de la Cova dels Bous

El catinell alla al fons

Pel camí veiem, alla baix, la pista de la Fou

Un poste ens indica que ens desviarem uns metres fins la Font dels Hortets
Curioses agulles voregen el camí

I despres continuarem caminant, sempre per una bona sendera fins a la Font i la Cova dels Bous.
Aci, hem d'iniciar la forta baixada que ens porte al Barranc de la Fou i la Font del Teix, vora un gual de la pista