diumenge, 6 d’abril de 2008

LA FOU - CANAL DELS BURROS

Una altra manera de pujar a les Vallcaneres altes. Estem acostumats a accedirhi pel PR que ve des de la Portella Calça, per Casetes Velles o dels Plans i el Teixet, venint pel Raco del Tabac, Pallerols, les Carroveres.

Iniciem l'itinerari a l'Area de La Fou. Alli deixarem els vehicles i començarem a caminar per la pista que veniem,amunt. Al cap de 10 minuts, en una corba a dreta, tenim una fita per l'esquerra que ens desvia per una sendera amb marques blanques. Creuem el Barranc del Raco de l'Avellanar i ens n'anem cap al Barranc de Rivets iniciant la pujada.

Cal estar atents a la traça del cami i a les marques. Les riuades s'han emportat el cami en algun punt, cosa que ens obliga a fer alguna grimpadeta que amb l'ajuda de tronquets i arrels es fa de bon fer.

Pasemm una cova a dreta i entre algunes pedres que ban un tunnel. Estem caminant vora el Barranc de Rivets pero l'abandonarem i començarem la pujada de valent, desviant-nos per la dreta.
Aquesta sendera ens deixara a la pista que puja del Pantà, que nosaltres habiem recorregut en cotxe. Som vora una porta que barra el pas als motors.
Ací, baixarem per la pista uns 10 minuts cap al barranc del Raco de l'Avellanar pero sense arribar-hi.

Mirem el GPS i comencem la pujada on ens diu el track. L'inici de la sendera no esta senyalitzat, pero no estarie de mes que algú hi poses una fita. En pocs metres ja hi trobarem les fites que marquen el caminoi. Cal estar atents, ja que es zona de bestiar i n'hi ha moltes de traces.I tambe marques amb ampolles penjades d'un cordill
Prosseguim pel Sola del Racó de l'Avellanar. A l'alçada de la Canall de la Lluïsa, girem a dreta i enfilem cap a la Canal dels Burros que amb fort desnivell pero comodamen superarem pel seu marge dret.
Superem el collet del final de la canal i cal vigilar de no tirar s dreta.
Al poc ja trepitjarem la pista que ve de la Vallcanera Celestina. Som al Collet del Gravís

Pista avall, en direcció a La Fou. Anem caminant pel  PR- 82 que ve de La Cenia passant per Pallerols.
Ens abandonara per la dreta i nasaltres seguirem el PR-C 95 que se'n va al pantà.

Baixant per la pista ens trobarem a dreta una pista que va al Mas de Pataques i Portella de Calça-Casetes Velles. Pal indicador.

Estem en territori de fageda, per la qual cosa , a esquerra sen's mostra el rei, el Faig Pare

La pista continua avall i en un pronunciat revolt, ens desviem a esquerra on en un minut podrem veure les fresques aigües de la Font del Retaule.
Vora la font, un sender, que seguirem, ens acompanyarà fins la porta que tanca la pista del pantà i que abans habiem trobat. Però a l'inici d'aquesta sendera, a unes cent passes de la Font del Retaule i a esquerra, amb fites, hi ha el caminet que ens aplega a la segona joia del dia : el Pi Gros. Visita obligada.
Ja a la pista, a baixar toca. A l'alçada del Raco de l'Avellanar, l'esguard cap al cel ens permet disfrutar de paissatges que avui hem solcat, el Cingle de la Punta i el Catinell.

I si afinem l'esguard, la Canal dels Burros, que avui hem conegut.
Ja pista avall, es cosa d'anar païnt els paissatges del dia. Un glop d'aigua a la Font del Teix, que ens trobarem a esquerra, i ja hi som a l'Area de la Fou.

1. Xe tú. Ens farás coneixer cada raconet del port.
    Fantàstic.

2. Felicitats, Lluís! Tu sempre buscant alternatives, nous senders, altres maneres d'arribar a llocs coneguts, i no tan coneguts!

Endavant, ara que encara vull la sang!