dijous, 28 d’agost de 2008

GUBIES DE LA VALL FIGUERA PELS FORATS DE LA COSTA

Per anar a les Gubies de la Vall Figuera tenim tres possibilitats : Pujant per la Vall Servera, Baixant pel GR i pel Salt del Ximenot i la que vos presento, pels Forats de la Costa. Ah, queda la quarta possibilitat : el descens del Barranc. Però això son figues d'un altre paner.

ITINERARI COMPLEMENTARI

Pujarem per la carretera del Caro, i passat el Monument a la Cabra salvatge. Passat aquest punt hi ha una corba molt tancada, la Corba d'Alfara. Aqui aparcarem i començarem a pujar per l'asfalt uns tres-cents metres fins aquesst punt on una fita a dreta ens mostra el cami d'inici.
Comencem baixant i passant per una sendera amb fites i marques roges.
Cal anar desviant-se a esquerra. La sendera es perdedora, pero en els punts conflictius varem posar fites que faciliten el cami. Travessem unes pedreres on cal estar atent al camí.

Per llocs de gran bellesa anem rodejant per la nostra esquerra la Tossa de la Reina.
Ens trobarem una bifurcacio a esquerra per vore la part superior del Salt del Ximenot

I mes endavant una altra, marcada amb un liliput-poste que ens adreça al Salt del Ximenot, el GR i finalment Caro. Nosaltres seguirem el cami de les Gubies i ens prepararem a baixar de valent, pel baixador de les gubies, treballós pero sense dificultat.

Arribem al fons, al barranc, al Pla de Llarers. All+i els de Liliput ens han deixat un altre indicador. Cal dir que aquests indicadors estan molt bé : fan la seua funció i passen desapercebuts sense interferir en el paisatge.
Ara toca remuntar barranc sense complicacións.

A l'inici de les gubies, una pintada (que sobre) ens diu on estem. Vaja.
L'entrada a l'avern de la Vall Figuera
Ens endinsem

per un alt i estret passadis

avançant entre els blocs

fins a un toll d'aigua, amb un passamà de corda que ens barra el pas.

Iniciem el retorn

per on hem vingut

Pla de Llarers, pujadar (ara) de les Gubies,..

amb bones vistes a l'altra banda de la vall, com les rases del Marraco. I caminant, ja hi som a l'asfalt i d'alli, en pocs metres als vehicles.

1. Esta ruta es practicable ahora en invierno/principios de primavera?.Alguien me puede informar del estado actual del nivel del agua en los estrechos?
    Gracias

2. Uff 2010... Bueno contesto igual por si otras persona les interesa. Si, es practicable todo el año. Mientras no se vaya mientras llueva ho haya llovido en abundancia.