dissabte, 26 d’abril de 2008

CASTELLONA - MORO - CARO

Un triangle amb vistes al mar :

Aaquestes tres muntanyes ens donen una visió complerta de la plana del Montsia, la serralada del mateix nom i allà luny, el mar i el delta. Visions privilegiades d'espadats, fraus i boscúries. Que mes en podem demanar!

La nostra sortida sera al Coll del Vicari. Allí a prop podem aparcar i del coll estant seguirem l'indicador que ens mena per una clara sendera cap a la Mola Castellona. Cal mirar on anem : A esquerra, la Mola Cstellona i a dreta la Mola del Moro. Al mig, el Barranc d la Geganta.
La Mola Castellona
La Mola del Moro.
El Barranc de la Geganta.
Anirem baixant, deixarem una bifurcacio a dreta, senyalitzada, i faram cap a l'Escalera, l'entrada a la Mola Castellona. Alli,una placa indicadora ens mostrara el cami. La pujada, un pas, no es complicada. Ja a dalt, seguint el camí, farem cap al Collet Herbos i cap a la dreta anirem avançant enmig del pinar.
Aviat trobarem una bifurcació marcada amb una fita a esquerra que ens pujaria a dalt de la mola. Nosaltres la ignorarem i farem cap a la propera bifurcació, marcada amb una placa , a dreta. Aquesta sí que el la nostra.

Ara es tracta de baixar al Barranc de la Geganta, travessar-lo (vorem un forn de calç) i començar la remuntada. Trobarem marques roges i fites pero cal estar atents
Al nostres peus, el Barranc de la Geganta que guanya desnivell rápidament

Obrint-se pas cap al Barranc de Covalta

La ruta ens atansarà a un collet on trobarem el pujador, una mica delicat i aèri, de la Mola del Moro. Allí a dalt tindrem una panoràmica la Mola Castellona i podrem interpretar el camí fet fins al moment.

Un cop de retorn al Collet de la Mola del Moro, li farem cas a la placa indicadora que alli es troba i farem cami. Passarem vora una font i bassis de Cova Caro.

Hem canviat de vall i ara estem per dalt del Barranc de les Anglesoles. Passarem una bifurcació a esquerra que ens indica que podriem anar per desferracavalls.

Pero  nosaltres el que farem sera remontar el Barranc de les Anglesoles fins als Bassis del Caro.
Un traguet, un mos a l'ombra monumental del Teix dels Bassis des Caro i a continuar pel nostre camí.
Forta pujada i de nou una bifurcació indicada : amunt, al Forn de la Pimpollada i Coll del Vicari. Recordeu la bifurcació que hem deixat aquest mati a dreta?
Nosaltres, per l'esquerra iniciem un llarg camí que va planejant. Passem pel Comptador, pels Bassis d'en Bernat i per la Travessa del Camí on trobem un GR 7  que seguirem fins al Coll dels Pallers
Un cop al coll, ja en tenim prou de GR i ens desviem a dreta, per un sender intermitentment marcat. Es tracta d'anar carenant fins a dalt del Caro, passant`per la Moleta Rodona.
Cal estar atent a les fites. En arribant al coll que hi ha abans del Caro, passarem a la vessant nord i seguin el corriol farem cap a les antenes. Un cop allí, carretera i cotxe, que ja n'hi ha prou

1. Aquesta crónica m'anira de meravella ¡just es la que voliem fer dissabte!