diumenge, 26 d’octubre de 2008

LES FAIXES TANCADES - CANAL D'EN GANYO

Ruta que, sortint de Casetes Velles i passant per la Portella de Calça ens porta per les Faixes Tancades - Canal d'en Ganyó - Teixet - Font del Garrido - Portella de Calça i Casetes Velles.

Pel cami de les Faixes tancades es situa tambe, enara que no coneixo la seua ubicacio, l'amagador de Panxampla i l'amagador del Faig.

La tardor, encen una foguera que pren rapidament pel bosc de les faixes : Aurons, fajos, agafen les varietats del marron i el roig i ens fan gaudir , encara mes, de les magnifiques vistes que sobre les cingleres del Barranc de la Vall anem recorrent.

Cal tambe esmentar Lo Teixet, teix monumental vora el qual sabem de l'existencia de la Font del Teixet, que malgrat la recerca, no se'ns va voler mostrar

Sortim de Casetes Velles i agafem el PR que passa vora el Mas de Andresito, una bassa i que poc a poc s'enfila .
Arribats a la Portella de Calça, ens desviem cap a l'esquerra, avall, cap a les Faixes tancades

El cami va recorrent, amb facilitat, les altes parets del Barranc de la Vall

D'una manera sorprenent busca el millor pas entre les cingleres, fent comode un cami que de lluny sembla impossible

Tardor, epoca de puges, fa que baixe aigua per tot arrel

La canal del Rivet, que sempre, poca o molta, baixa aigua

Pasada la bifurcació que ens portaria, peer l'Escaleta, a baix, a l'Area de La Vall, ens trobarem La Canal d'en Ganyó. Una fita , pasada la canal, ens mostra el corriol que s'enfila amunt. Abandonem la sendera que portavem, que ens acostaria a La Vall i cocmença la pujada. Primer per cami empinat pero comode ens situara al bell mig de la canal.
Ara nomes cal anar seguin canal  amunt. Al poc ens trobarem un resalt rocos que ens barrara el pas. Sortim per la nostra dreta per evita´r-lo i tornem, al cap d'uns 10 minuts, al mig de la Canal.

A partir d'ara es cosa de progressar agafant-nos on puquem : roques, arrels, tronquets,... vigilant de no relliscar.

Ja a dalt de la canal, una sendera molt marcada ens convidara a seguir-la planejant. No ens hem de  deixar enganyar. La nostra ruta ens fa pujar en direcció a la Joca per una sendera molt poc marcada pero amb alguna fita

La nostra ascensio acabara a dalt de les cingleres que ens mostren l'abisme : la Vall. Al nostre davant, a tocar, La Joca

A partir d'ara, a disfrutar d'uns paratges expectaculars, el port en estat pur, farus, cingleres, abismes, timbes, .... qualsevol nom. No importa. El bosc, el verd, la roca, el gris, ... i l'olor a terra, a reïna, a ginebro, ...

Farem cap a una casa, la Vallcanera Celestina, vora una pista. La continuarm per l'esquerra fins al seu final i a partir d'alli, una sendera ens baixa fins a Lo Teixet, on trobarem el PR que puja per Palleros i els plans des de La Senia. Vora el Teixet, enmig del Barranc de l'Avellanar esta la Font del Teixet. No l'hem trobada. Llastima.
Ara agafarem aquest PR i no l'amollarem fins a Casetes Velles. Passarem pel Pla de La Torn, el Mas del Saro, i

seguint el PR ens desviem uns 50 metres, per cami marcat, per vore la Font del Garrido

Que també rep el nom de Font de Pataques, ara va plena d'aigua

Continuem pel PR veient alla baix, a la dreta , el Mas de Pataques

Arribats al pla de la Portella de Calça, retrobem el cami fet de bon matí. Pero l'abandonarem de seguit, per una sendera que naix a la nostra equerra i que ens deixara al Mas del Flare, ja vora els nostres cotxes